Studentski tim sa Ekonomskog fakulteta u Osijeku je na Google Online Marketing Challenge (GOMC) ostvario rezultat s kojim su se svrstali među najboljih 15 posto timova u svjetskoj konkurenciji od 11000 studenata iz 86 zemalja svijeta. Voditelj tima Marin Lončar i članovi tima Marina Obšivač, Igor Jurić i Zoran Selinger su za potrebe natjecanja izradili jaku online marketinšku kampanju koristeći Google AdWords. Kampanja je trajala tri tjedna te su uz nju studenti trebali napraviti i dva pisana izvješća na engleskom jeziku koja je ocjenjivala akademska zajednica, javlja Netokracija.
Cijeli tim je jako zadovoljan s rezultatom koji su ostvarili. Marin Lončar kaže:
“Činjenica da smo među 15% najboljih studenata u svijetu, a ujedno i najbolji tim u Hrvatskoj je definitivno nešto na što smo ponosni i što nam potvrđuje da idemo u dobrom smjeru. No, napominjem da još većim uspjehom smatramo to što smo stekli znanje i razumijevanje cjelokupnog načina funkcioniranja sustava AdWords, što će u budućnosti biti sve traženije na tržištu rada”.
Umjesto priprema, radni sastanci
Već je ulazak u tim bio izazov za ove studente. Naime, zbog količine vremena i truda koje je bilo potrebno uložiti u pripremu same kampanje i svega ostalog što je bilo potrebno pojedini kandidati nisu mogli sudjelovati.
Iako svi članovi tima kontinuirano prate događanja na IT sceni te imaju puno teoretskog znanja, ključne stavke za formiranje tima bile su povjerenje i fleksibilnost iz razloga što je sudjelovanje u GOMC-u dinamično te se odluke moraju donositi izuzetno brzo.
Odluka je pala na Zorana i Igora koji kao i voditelj tima studiraju poslovnu informatiku te Marinu koja je završila Marketing, a u trenutku natjecanja završavala je 5. godinu poslovne informatike. S obzirom da su imali dosta obaveza na fakultetu i sa strane, “pripreme” u formalnom smislu nisu postojale nego su organizirali radne sastanke.
Marin se prisjeća:
“Svi su bili konstantno dostupni i trudili smo se sve nove činjenice i eventualne nedoumice zajedno prokomentirati kako bismo došli do optimalnih rješenja koje smo kasnije direktno primijenili na kampanju. Da biste konstantno pratili i unaprjeđivali kampanju jednostavno morate imati ljude kojima možete vjerovati i koji su u stanju izvršiti sve potrebne promjene te se bez takve ekipe ne isplati niti upuštati u natjecanje. Iako smo bili svjesni da se natječemo na jednom od najvećih natjecanja za studente u svijetu konkurencija nas uopće nije zanimala. Ono što je bio naš zadatak, a samim time i cilj bilo je dati svoj maksimum i napraviti najbolju moguću kampanju u tom trenutku”.
Studenti planiraju povratak
Što se samog natjecanja tiče, osječki studenti kažu kako je bilo dobro zamišljeno i realizirano, upravo kako se od Googlea i očekuje. Pri tome su priprema i vođenje kampanje bili samo dio natjecanja. Odabir poslovnog subjekta i svi izazovi koje su morali proći do samog početka kampanje činili su značajan dio cjelokupnog rezultata. Kako kaže Marin, iduće godine planiraju ostvariti još bolje rezultate:
“Pomoću ovog natjecanja smo uspjeli otkriti što nas zaista zanima te smatramo da je Google Adwords dosta dobar pravac za razvoj vlastitih karijera s obzirom da je dobar spoj informatike i marketinga”.
Za sudjelovanje u natjecanju bio je potreban dogovor s profesorom. Ususret osječkim studentima je izašao prof. Drago Ružić te asistent Ivan Kelić, a stručnjak za Internet marketing Miroslav Varga im je pomogao pri inicijalnom upoznavanju s Google AdWordsom.