Marketing i prodaja

Osobno brendiranje

Jeste li se ikad zapitali kako vas doživljavaju ljudi oko vas, vaši suradnici, klijenti ili osobe iz privatnog života?Jeste li brend? Jeste li u njihovim očima baš onakvi kakvi želite biti? Ili zamislite sljedeću situaciju – odražava li vaš Facebook profil vaš pravi životni stil ili samo ono najbolje što virtualnoj zajednici želite o sebi reći? Priznajmo ipak da loše fotografije neće nikada naći put do Facebooka, te da o svojim neuspjesima ili porazima nećemo ni zucnuti, dok o ljepotama koje nas u životu okružuju tako lako obavijestimo svoje kontakte. Što zapravo nije za osudu jer širenje pozitive i uljepšavanje slike o sebi pomaže i kod podizanja samopouzdanja i izgradnje pozitivne slike o samima sebi. Selfie kultura je ionako tek započela. No, i kod osobnog brendiranja je potrebno postići zlatnu sredinu isticanjem vlastitog mišljenja, a koja pritom neće biti nametljiva i promašena.

Ciljevi – kao i kod brendiranja proizvoda i usluge, postavljanje realnih ciljeva je jedan od glavnih početnih zadataka. Razumljivo je da osoba koja iza sebe ima rezultate, uspješnu poslovnu priču ili iskustvo, svoje znanje želi podijeliti s drugima. Postajanje tzv. opinion makera u nekom području nije lak zadatak i potrebna je uporna suradnja s utjecajnim medijima, pojedincima ili zajednicama kako biste postali relevantan sugovornik i promicatelj vlastite ideje. Pokušajte za početak doznati kako vas doista doživljavaju osobe iz vaše bliže sredine i s tim zaključcima krenite dalje. Možda djelujete nesigurno, razmetljivo, neuvjerljivo… nije realno da ćete dobiti potpuno iskrene odgovore, ali čitanje između redova vam može složiti kockice.

Primjeri drugih – Steve Jobs, Bill Gates, Bill Clinton, Anna Wintour, Kim Kardashian, Victoria Beckham, Borna Rajić, Emil Tedeschi… neka od imena koja su nasumično odabrana, a koja su svaka na svoj način brend. Ono što je važno kod vlastitog brendiranja je zadržavanje osobnosti. Uspoređivanje s drugima pa čak i iz iste ili slične branše, može izazvati suprotan efekt. Proučite životni i poslovni put osobe čiji vam je svjetonazor najbliži, inspiraciju potražite u njihovim potezima i najtežim životnim odlukama, ali i odlikama koje su izgradili tim putem. Ali, pritom se zadržite na inspiraciji i ciljanim skupinama predstavite svoje stvarne prednosti i realne ciljeve.

Know-how – u trenutku kada odlučite svoje rezultate, znanje i sposobnosti predstaviti i široj zajednici ili samo posebno ciljanim skupinama, budite spremni biti otvoreni što je moguće više. Doprinos i dijeljenje informacija uvijek se procjenjuju kao nesebičan akt i nepogrešivo se prepoznaju kao ona granica kod koje je uspjeh toliko velik da je zapravo otkrivanjem specifičnih znanja postao nedodirljiv.

Društvene mreže – iako su utjecajni mediji, pojedinci i zajednice ključni za dugoročno pozicioniranje, društvene mreže su mjesto na kojem već danas možete/trebate započeti graditi željenu sliku o sebi. Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin… ovisno o vrsti posla kojim se bavite ili ciljevima koje želite postići, društvene mreže nude gotovo pa bezbroj mogućnosti za pozicioniranje. Tajna koja će vas vinuti u vrhove je opet – personalizacija. Korisnici društvenih mreža nepogrešivo osjećaju ukočen korporativni pristup i osjećaj za trenutak koji od vas može stvoriti zvijezdu čiji se statusi prepričavaju i dijele. Ako se odlučite izaći na društvene mreže, svakako se potrudite redovito komunicirati, što znači barem jednom dnevno.

Blog – i dalje nevjerojatno pristupačan i utjecajan alat koji možete iskoristiti kao pokretačku snagu za sve što vam je na duši. Dakako, uz poštivanje osnovnih postavki pomno isplanirane i vođene komunikacije. Otvaranje bilo koje teme, iznošenje vlastitih stavova i iskustava iskoristili su brojni poznati i nepoznati pojedinci, a neki od njih su postigli i značajan uspjeh upravo putem bloga. Kulinarski blogovi jedni su od najpopularnijih, roditeljski ili usko specijalizirani za neku drugu temu pronašli su svoju vjernu publiku, a mnogi su upravo pišući blog izgradili i uspješnu karijeru.

Odnosi s medijima – kao i kod pozicioniranja proizvoda ili usluge, odnosi s medijima su jedan od najznačajnijih segmenata izgradnje „imena“. Iako su urednici i novinari stalno u potrazi za svježim informacijama i novim zanimljivim osobama, idejama i stavovima, nije lako postati osoba od povjerenja i osoba čija riječ ima težinu koja se vrednuje u široj zajednici. Ukoliko niste vični nastupu pred mikrofonima i kamerama, medijski trening je dobra priprema za postizanje sigurnosti i ostavljanje što boljeg dojma. Dojam je zapravo ključna karika kod osobnog brendiranja.

[box style=”0″]

e I w I fb I tw

www.ambrela.hr

[/box]

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version