Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Otvoreno dvostruko više sezonskih poslova nego lani

Na odluku o odabiru određenog sezonskog posla najviše utječu iznos plaće, radno vrijeme, mogućnost smještaja, lokacija i imidž poslodavca.

Dosad je u 2022. godini na portalu MojPosao objavljeno više od 2.000 oglasa za sezonske radnike, što je dvostruko više (105%) nego prošle godine te 22% više nego 2019. godine (prošle godine u proljeće je još bio na snazi djelomični lockdown i poslodavci su kasnili sa zapošljavanjem sezonskih radnika zbog neizvjesnosti situacije – iz tog je razloga broj oglasa u turizmu primjerice skočio tek u svibnju i lipnju).

Najviše sezonskih radnika, očekivano, traži se u Turizmu

Čak 72% oglasa za sezonske radnike odnosi se na kategoriju Turizam i Ugostiteljstvo. Druga kategorija u kojoj su zastupljeni sezonski radnici je Prodaja – 8% oglasa za sezonske radnike je u ovoj kategoriji.

Što se tiče zastupljenosti po županijama, najviše sezonskih radnika tražilo se u Splitsko-dalmatinskoj (32%), Istarskoj (23%), Primorsko-goranskoj (22%) te Dubrovačko-neretvanskoj (15%) županiji.

Imajući u vidu kako da se najviše sezonaca zapošljava u Turizmu, podrobnije smo analizirali stanje u toj kategoriji: dosad je u 2022. godini objavljeno preko 4.000 oglasa za slobodna radna mjesta, što je 135% više nego prošle godine te 6% više nego 2019.*

*U oglasima nemamo naznačen broj izvršioca/traženih radnika pa tako poslodavci jednim oglasom mogu zaposliti jednog ili više radnika.

 
Tri četvrtine Hrvata je radila neki sezonski posao 

Prema podacima prikupljenim istraživanjem koje je MojPosao proveo na temu sezonskog zapošljavanja, tri četvrtine Hrvata (73%) je barem jednom tijekom svoje karijere radilo u sezoni.

Većina ljudi je sezonske poslove radila u vrijeme školovanja i studiranja, prvenstveno kako bi ‘popunili budžet’ (41%), odnosno neposredno nakon školovanja i prije pronalaska posla u struci (26%). Također, svaka treća osoba (30%) sezonskim je poslovima popunjavala pauzu između stalnih poslova.

Sezonske poslove s nadom da će ostati „za stalno“ radilo je 28% ispitanika, dok 15% anketiranih tvrdi kako su upravo sezonski poslovi oni ‘po njihovoj mjeri’ i kako im odgovara tako raditi.

Najčešće smo sezonske poslove odrađivali u ugostiteljstvu, turizmu, prodaji te u održavanju, sigurnosti ili proizvodnji.

Kod biranja sezonskog posla najviše razmišljamo o plaći

Kod biranja sezonskog posla od presudne je važnosti iznos ponuđene plaće (95%), što je razumljivo; ljudi često odsele iz rodnog kraja kako bi radili sezonu, nekad moraju plaćati troškove smještaja i prehrane. Također, pitanje odvojenosti od obitelji i prijatelja nipošto nije zanemarivo.

Radno vrijeme kod rada u sezoni je često u najmanju ruku nekonvencionalno, pogotovo kada se radi o barovima i kafićima, stoga ne čudi da je 77% sezonskih radnika odluku o odabiru određenog sezonskog posla dobrim dijelom donosi ovisno o zadovoljstvu ponuđenim radnim vremenom. Od preostalih čimbenika koji utječu na to gdje ćemo se zaposliti utječu i lokacija na kojoj ćemo raditi, mogućnost smještaja te imidž poslodavca.

Prednosti i mane sezonskog posla

Prema istraživanju, najveće prednosti sezonskog zapošljavanja su stjecanje novih znanja i vještina (71%), upoznavanje novih ljudi (55%), zanimljivost i atraktivnost određenog posla (41%) te boravak na moru (37%). 

Tek manje broj ispitanika (7%) navodi kako sezonski posao nema prednosti. 

S druge strane, najveće nedostatke rada u sezoni pronalazimo u njegovom ograničenom trajanju, neadakvatnom smještaju, nekonzistentnom radnom vremenu, odvojenosti od obitelji i prijatelja te preniskoj plaći.  

Kad već spominjemo plaću, u prosjeku, očekivana mjesečna neto plaća za sezonski posao iznosi 7.159 kuna, što je 14% više u odnosu na prošlu godinu. 

Iznos očekivane plaće ovisi o tipu posla. 

Primjerice, oni koji se planiraju zaposliti kao konobari očekuju plaću od prosječno 7.624 kune – čak 44% više od onoga što prema podacima servisa MojaPlaća zarađuju konobari u Hrvatskoj.

Kad je riječ o poziciji kuhara, prosječna očekivana plaća se kreće oko 8.174 kune (30% više od prosječne plaća za tu poziciju), sobari i sobarice se nadaju mjesečnoj zaradi od 6.194 kune (+40%), recepcionari priželjkuju 6.769 kuna (+16%), dok prodavači u sezoni očekuju plaću od minimalno 6.093 kuna , što je 28% od prosječne neto plaće za tu poziciju.
 
O istraživanju:

Istraživanje je provedeno na više od 1.000 ispitanika, od kojih su 61% žene, a 39% muškarci. Najviše ispitanika, njih 31%  mlađe je od 25 godina, 23% ima između 31 i 40 godina, 31% ih je starije od 41 godinu, a 15% je u dobi od 26 do 30 godina. Tri četvrtine ispitanika (70%) ima srednju stručnu spremu ili niže. 


Pročitajte još:

Marketing i prodaja

Kod vođenja prodajnih razgovora dobro obučen prodavač ne prelazi odmah na stvar tj. ne počinje prodavati odmah jer zna da je za uspješnu prodaju...

Lifestyle

Samopouzdanje, kao i većina drugih vještina, može se naučiti i bitno poboljšati.

Edukacija

Poslodavci se najviše boje toga da ćete otići jednom kada pronađete posao koji više odgovara vašim kvalifikacijama.

Lifestyle

Uspješni poduzetnici su strastveni, inovativni, zahtjevni i brižni. Pročitajte u čemu se krije tajna njihovih uspjeha.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.