Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Evo kako ćete postati uspješan govornik

Svaki majstor retorike odličnim, uspješnim govorom prenosi svoju poruku publici, uvjerava publiku u ono što govori te na kraju potvrđuje što su zapamtili.

Svaki majstor retorike odličnim, uspješnim govorom prenosi svoju poruku publici, uvjerava publiku u ono što govori te na kraju potvrđuje što su zapamtili.

Pripremanje prezentacije ponekad može biti frustrirajuće. Sadržaj je rijetko problem, organizacija češće. To je osobito istina kod velikih prezentacija. Zato je često dovoljno napraviti tri stvari – reći publici što ćete im reći, to im reći i tada im reći što ste im upravo rekli. Ovaj savjet nije izmišljen niti ga je netko bezveze rekao, on je razvijen od samog majstora retorike, Aristotela. Ovaj savjet služi i služio je generacijama rukovoditelja, šefova država i voditelja odbora pa zašto ne bi i vama?

Jednostavan, izravan i nezaboravan Aristotelov savjet je zgodna metoda koju možete koristiti kad god pripremate prezentaciju. Bio to kraći ili dulji govor, iskoristite Aristotelov savjet kad god želite da ljudi vaš govor i zapamte.

1.  Recite im što ćete im reći

Ovo je točka polazišta u kojoj zapravo i izlažete zašto se uopće obraćate publici. Vaša poruka treba biti temeljena na dvije stvari: što želite reći i što publika treba čuti. Previše govornika i predavača se fokusira na prvu polovicu, a drugu potpuno zaboravi. Znati što vaša publika treba čuti je ključno za aspekt vodstva vaše poruke. Vi ste tu da osigurate smjer.

2.  Recite im

To je vrijeme kada ćete “izliti” sav svoj sadržaj i objasniti detalje. Za vas kao vođu, to je najbolje vrijeme da izgradite svoj poslovni slučaj. Vaša poruka treba odisati logikom, odnosno, trebate naglasiti svoje prednosti. Važne poruke se također trebaju rezonirati srcem. Stoga stavite ljude u poziciju da osjete kako je ono što im govorite važno i da će stvari biti bolje čim budu slijedili vaše ideje.

3.  Recite im ono što ste im upravo rekli

Ponovite ono najvažnije. Za vođe, ovo je prilika da daju ljudima razlog da povjeruju u njihove ideje i u njih same. Demonstrirajte kako ste vi i vaš tim, oni koji će realizirati svaku izgovorenu ideju i plan. Ako ste direktor, ova točka će sadržavati i natuknice o tome kako mislite voditi tvrtku kroz teška razdoblja i tome slično.

Možete prožeti strukturu podacima ali važnije je prožeti ju vašom osobnošću. Zatrpajte publiku porukama koje naglašavaju i pojačavaju vaše prednosti. Natovarite ih vašim brojevima uspjeha, dodajte začin i pospite malo humora. To je formula.

Aristotelov savjet ne koristi samo kod formalne prezentacije već pomaže liderima organizirati misli za svoj tim, sastanak osoblja ili ad hoc sastanak. Davanje strukture slušateljima daje ljudima priliku da oblikuju, ne samo ono što ćete reći već i ono što namjeravate.

I dolazimo do nečeg što Aristotelov savjet ne pokriva. Provjera znanja. Pozovite svoju publiku, bilo tijekom postavljanja pitanja i davanja odgovora ili nakon sastanka, da vam ponove ono što ste im upravo rekli. Mali korak unatrag, trenutak je za reviziju vaše poruke. Ponavljanje vaše poruke će vam pokazati komunicirate li jasno i sažeto, ili ako imate još posla pred sobom.

Ljepota ovog savjeta je da on nikad ne zastarjeva. Suvremen je jednako kao i onog dana kada ga je Aristotel deklamirao. Iskušajte ga sljedeći put kada budete imali veliku prezentaciju. Mogli bi si uštedjeti mnogo vremena i osigurati da ljudi zapamte vašu poruku.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.