Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Partnerstvo – prednosti i zamke zajedničkog poslovnog pothvata

Partnerstvo ili ortaštvo je odnos u kojem se dvije ili više pravnih osoba temeljem ugovora, osnivaju partnersko poduzeće radi ostvarenja zajedničkih interesa, ciljeva ili profita.

Partnerstvo ili ortaštvo je odnos u kojem se dvije ili više pravnih osoba temeljem ugovora, osnivaju partnersko poduzeće radi ostvarenja zajedničkih interesa, ciljeva ili profita.

Prednost partnerstva je u tome što se lako osniva, lakše je započeti sa poslom jer više osoba ulaže kapital, partneri raspolažu sa većom količinom znanja, informacija i poznanstava. Ukoliko partneri imaju znaja i vještine koje se nadopunjavaju lakšeće postići uspjeh. Npr. jedan od parntera je izvrstan u prodaji, zna komunicirati s klijentima, odličan je u pregovorima, drugi je izvrstan u marketingu, a treći u računovodstvu.

Što kada krene nizbrdo?

Druga strana medalje može donijeti probleme oko dogovora kako rasporediti dobit, koju strategiju odabrati, koga zaposliti. Zato je važno da prije dogovora o parnerstvu zajedno odgovorite na slijedeća pitanja:

1. Tko je vodeći strateg i zašto, koje su njegove kompetancije?

2. Prednosti i slabosti svakog partnera?

3. Na koji način svaki od partnera može pridonijeti poslu, kako vrednovati taj rad?

4. Kakva će bti plaća za svakog partnera, bonus ili službeni automobil?

5. Koje su odgovornosti svakog partnera?

6. Koliko će svaki partner uložiti kapitala ili rada i kako će se dijeliti dobit?

7. Kakva će biti politika zapošljavanja, a osobito prijatelja ili članova obitelji?

8. Kako postupiti u slučaju neslaganja oko neke odluke?

9. Što napraviti ukoliko jedan od partnera ne ispunjava svoje obveze?

10. Koji je mehanizam za zadovoljavajući razvod?

11. što ako jedan od partnera želi otići iz poduzeća, prodati svoj dio? Ili ako napravi neki poslovni potez kojim ugrožava imidž poduzeća i ostalih suvlasnika?

Bolje spriječiti nego liječiti

U početku su partneri entuzijastični, imaju iste ideje i ciljeve, brinu o tome kako prodobiti klijente. Ne razmišljaju o svim navedenim pitanjima, jer nemaju vremena za to. Ali stara poslovica kaže bolje spriječiti nego liječiti, i zato ne ulazite u partnerstvo dok se ne dogovorite oko svih nabrojanih pitanja!


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.