Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Pitanja i odgovori – darivanje poslovnih partnera

Direktorica poslovne škole Filaks mr. sc. Elvira Mlivić Budeš jednom tjedno odgovarat će na pitanja čitatelja Profitiraj.hr. Pitanja možete slati na [email protected]. Pitanje ovaj tjedan jest “Uskoro nam dolazi vrijeme blagdana i razmišljamo o darovima za naše poslovne partnere. Međutim, velik je broj suradnika iz inozemstva. Na što moramo pripaziti?”

Direktorica poslovne škole Filaks mr. sc. Elvira Mlivić Budeš jednom tjedno odgovarat će na pitanja čitatelja Profitiraj.hr. Pitanja možete slati na [email protected]. Pitanje ovaj tjedan jest "Uskoro nam dolazi vrijeme blagdana i razmišljamo o darovima za naše poslovne partnere. Međutim, velik je broj suradnika iz inozemstva. Na što moramo pripaziti?"

Darivanje je oblik marketinške komunikacije i neizbježno je u poslovnom i privatnom životu. Uz lijepu gestu darivanja nužno se vezuju nejasnoće i dvojbe oko izbora dara.

Kulturne razlike u biznisu

Darivate li inozemne partnere, situacija je nešto kompliciranija. Potrebno je voditi računa o korporativnoj kulturi poduzeća te običajima zemlje. Svaka zemlja ima svoje specifičnosti pa se uspješan menadžer mora voditi tim pravilima kako bi suradnja između poduzeća ostala ugodna i uspješna.

Poslovni partneri u Belgiji ne očekuju skupe predmete. Francuzi ne vole darove s logotipom tvrtke. Njemačkim suradnicima nije dobro darovati proizvode koji „donose nesreću” poput kišobrana, noževa ili škara. Za Irce i Portugalce ne pripremajte velike i skupe predmete. Španjolski i nizozemski partneri neće očekivati darove na sastancima. Suradnici iz Rusije s veseljem će primiti mali dar kao podsjetnik na Hrvatsku. Švicarci očekuju da uzvratite darom. U Velikoj Britaniji darivanje između poslovnih partnera nije često. Šveđani ne očekuju darove.

Vino, buket cvijeća ili uredski pribor?

Za suradnike iz Grčke ne pripremajte jeftino vino ili oštre predmete. U Turskoj ne očekuju skupe i preosobne darove. Argentici očekuju dar samo u slučaju dugogodišnje suradnje. Partnerima iz Australije nije pametno darovati vino jer su poznati po proizvodnji vrhunskih vina. Brazilce možete darivati samo na neformalnim druženjima. U Kanadi su ruže vezane isključivo uz romantične odnose pa nije pametno dolaziti s buketom ruža.

Čileanci će prihvatiti dar kada je uspostavljena dobra suradnja i očekuju kvalitetne kemijske olovke, upaljače, uredski pribor i slično. Ako primite dar u Čileu, važno ga je otvoriti istog trenutka pred osobom koja ga je darovala.

Azijski poslovni običaji raznoliki i drukčiji od naših

Kinezima darujte dar držeći ga s obje ruke, a ne očekujte da će ga odmah otvoriti. Stariji Kinezi obično odbijaju dar na prvom sastanku, ali ih treba dva puta ponuditi. To mora biti dar manje vrijednosti jer će im u suprotnom biti neugodno. U Kini treba izbjegavati darove bijele boje i četverodijelne predmete jer su bijela boja i broj četiri simbol smrti.

Partnerima u Hong Kongu ne treba nositi zidne satove jer sat simbolizira smrt, ali i za prvi sastanak treba pripremiti mali dar, jer ga očekuju. U Indoneziji je nepristojno odbiti dar, otvoriti ga na sastanku ili prezentaciji. Darivanje poslovnih partnera nije uobičajeno, ali stručnjaci kažu da tajnici možete odnijeti mali dar. Japanci uživaju u ritualu darivanja i u početku dva-tri puta odbijaju dar. Lijepo upakiran dar daruje se s obje ruke i uručuje na kraju sastanka.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.