Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Pitanja i odgovori – kako prodavač može prepoznati potrebe kupca?

Direktorica poslovne škole Filaks mr. sc. Elvira Mlivić Budeš jednom tjedno odgovarat će na pitanja čitatelja Profitiraj.hr. Pitanja možete slati na [email protected]. Pitanje ovaj tjedan jest “U prodajnom razgovoru potrošači nisu u potpunosti iskreni kod iskazivanja potreba. To stvara probleme prodajnom osoblju. Kako bolje prepoznati želje i potrebe kupaca?”

Direktorica poslovne škole Filaks mr. sc. Elvira Mlivić Budeš jednom tjedno odgovarat će na pitanja čitatelja Profitiraj.hr. Pitanja možete slati na [email protected]. Pitanje ovaj tjedan jest "U prodajnom razgovoru potrošači nisu u potpunosti iskreni kod iskazivanja potreba. To stvara probleme prodajnom osoblju. Kako bolje prepoznati želje i potrebe kupaca?"

Ako potrošač želi «kvalitetan automobil», marketinški stručnjaci moraju dublje istražiti njegove želje vodeći brigu o pet vrsta potreba:

1. Izražene potrebe – «Želim kvalitetan automobil».

2. Stvarne potrebe – «Želim automobil koji će imati nisku osnovnu cijenu i neće trošiti previše goriva».

3. Neizražene potrebe – «Želim kupiti automobil uz koji je osiguran besplatan kvalitetan radio uređaj»

4. Zadovoljavajuće potrebe – «Automobil ću kupiti u auto kući koja svojim kupcima nudi besplatni info telefon na kojem je moguće dobiti informacije tijekom cijelog dana».

5. Skrivene potrebe – «Želim automobil koji će zadiviti moje prijatelje, susjede i poznanike».

Reagirajući samo na izražene potrebe, poduzeće može nesvjesno zakinuti potrošača. Stručnjaci moraju razmisliti o definiciji potreba sa stajališta potrošača.

Spojiti nespojivo

Ako se kupac obrati agenciji za nekretnine i želi profinjeni stan u uglednoj gradskoj četvrti i ako je za to spreman izdvojiti 65.000 eura, educirani agent zna da je navedene karakteristike nemoguće objediniti pa će kupcu ponuditi ono što će kupac biti spreman prihvatiti u zamjenu za traženu nekretninu.

Pet dimenzija potreba poduzeća ne mogu znati ako nisu u kontinuiranom dijalogu s potrošačima. Samo stalna veza može donijeti zaključke koji će pomoći u definiranju prihvatljive ponude poduzeća.

Stari kupci najviše vrijede!

Zadržavanje potrošača važniji je zadatak od privlačenja novih potrošača koje može stajati i do pet puta više od zadovoljavanja postojećih kupaca. Dovođenje novog kupca na istu razinu profitabilnosti izgubljenog kupca može koštati i šesnaest puta više.

Prema P.Kotleru, vrlo zadovoljan potrošač ostaje lojalan dulje vrijeme, kupuje više proizvoda poduzeća ako ono plasira nove proizvode i nadograđuje postojeće. pozitivno preporučuje poduzeće i proizvode, obraća manje pozornosti na konkurentske marke i oglase, manje je osjetljiv na cijenu i poduzeću daje nove ideje vezano za proizvode i usluge.


Napisao

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Lifestyle

Kako biti samopouzdaniji? “Isprogramirajte” svoj mozak na ovih 7 znanstveno provjerenih načina.

Marketing i prodaja

Jednom kada ovladamo vještinom prodaje, naučimo istraživati potrebe klijenta, usavršimo korake prodajnog lijevka, izvježbamo postavljati prava pitanja i zaključivati prodaju, kao da se sve...

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.