Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Pitanja i odgovori – trebaju li “iskusne” kompanije istraživanje tržišta?

Direktorica poslovne škole Filaks mr. sc. Elvira Mlivić Budeš jednom tjedno odgovarat će na pitanja čitatelja Profitiraj.hr. Pitanja možete slati na [email protected]. Pitanje ovaj tjedan jest “Marketinška agencija nam savjetuje istraživanje tržišta. Međutim, imamo 15 godina iskustva u maloprodaji i čini nam se da smo već upoznali svoje potrošače. Je li nam istraživanje nužno?”

Direktorica poslovne škole Filaks mr. sc. Elvira Mlivić Budeš jednom tjedno odgovarat će na pitanja čitatelja Profitiraj.hr. Pitanja možete slati na [email protected]. Pitanje ovaj tjedan jest "Marketinška agencija nam savjetuje istraživanje tržišta. Međutim, imamo 15 godina iskustva u maloprodaji i čini nam se da smo već upoznali svoje potrošače. Je li nam istraživanje nužno?"

Upoznati ciljnu skupinu znači poznavati njihove demografske, geografske i psihografske karakteristike. Mala i srednja poduzeća vrlo često imaju informacije o demografskim i geografskim obilježjima, ali ne poznaju osobnost i stil života potrošača.

Muškarci kupuju na prvu

Mnogobrojna istraživanja rađena su s ciljem opisivanja i proučavanja ponašanja potrošača. Primjerice P. Underhill navodi da su u jednom od većih istraživanja zaključili da će 65 posto muškaraca koji probaju traperice iste i kupiti, dok će to učiniti samo 25 posto žena.

U restoranima sa samoposluživanjem 18 posto ljudi čita nutricionističke vrijednosti sendviča, dok u supermarketu to čini samo 2 posto kupaca. Subotom u prijepodnevnim satima samo 4 posto kupaca odluči kupiti računalo, dok u vremenu iza 17 sati to učini njih 21 posto.

Istraživanje je bitno!

U prodavaonici kućanskih aparata, 75% osoba koje uzmu košaricu nešto i kupe. Oni koji ne uzmu košaricu kupuju u 34 posto slučajeva. Samo područje ponašanja potrošača postalo je predmet interesa mnogih marketinških stručnjaka, jer se i najjednostavnije stvari mogu previdjeti u mnogobrojnim detaljima. Underhill je utvrdio da i ono očigledno nije uvijek i jasno vidljivo.

Vjerujem da vam upravo iz tog razloga agencija savjetuje istraživanje tržišta.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.