Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poslovne financije

Poduzetnici sve manje ulažu u dugotrajnu imovinu poduzeća

Hrvatski su poduzetnici tijekom prvih devet mjeseci 2009. u dugotrajnu imovinu uložili 41,9 milijardi kuna, što je za 15,4 posto manje nego u istom razdoblju 2008. godine, podaci su Financijske agencije. U Fini ovaj podatak o padu ulaganja u dugotrajnu imovinu ocjenjuju očekivanim budući da je smanjena ukupna gospodarska aktivnost.

Hrvatski su poduzetnici tijekom prvih devet mjeseci 2009. u dugotrajnu imovinu uložili 41,9 milijardi kuna, što je za 15,4 posto manje nego u istom razdoblju 2008. godine, podaci su Financijske agencije. U Fini ovaj podatak o padu ulaganja u dugotrajnu imovinu ocjenjuju očekivanim budući da je smanjena ukupna gospodarska aktivnost.

Po podacima Fine, veći broj poduzetnika nije u tom razdoblju ništa ulagao u svoju dugotrajnu imovinu, što pokazuju podaci iz devetomjesečnih statističkih izvještaja.

Od 87.421 poduzetnika samo je njih 29.129, ili 33,3 posto u svojim statističkim izvještajima iskazalo ulaganja, a 58.292 poduzetnika ili 66,7 posto nije iskazalo nikakva ulaganja.

Najmanje ulažu najveći!

Prema kriteriju veličine prednjače, kao i prije, veliki poduzetnici s 52,7 posto ukupnih ulaganja, a njihova je važnost, u odnosu prema proteklom razdoblju, nešto smanjena, dok je uloga malih povećana. Mali poduzetnici u ukupnim ulaganjima imaju udjel od 35,6 posto, a srednje veliki od 11,7 posto.

Smanjenje ulaganja u dugotrajnu imovinu kod malih poduzetnika iznosi 8,1 posto, srednjih poduzetnika 11,4 posto, dok su ulaganja velikih poduzetnika u dugotrajnu imovinu u prvih devet mjeseci prošle godine bila manja za 18,4 posto u odnosu na isto razdoblje godine prije.

Podaci Fine pokazuju da se prema tehničkoj strukturi ulaganja najviše ulaže u građevine – 43 posto ukupnih ulaganja, pri čemu se najveći dio toga odnosi se na cestogradnju, te potom u opremu sa udjelom od 39,4 posto. U ostalu dugotrajnu materijalnu i nematerijalnu imovinu u istom je razdoblju uloženo 17,6 posto ukupnih ulaganja.

Poduzetnici kupuju stranu opremu

Iz Fine pritom ukazuju na nepovoljnu okolnost da su, prema istom razdoblju protekle godine, u prvih devet mjeseci 2009. ulaganja u domaću opremu bila za 28,3 posto manje, a u stranu opremu za 22,5 posto.

U istom su razdoblju povećana ulaganja u stambene zgrade, za 32,3 posto, no ona, zbog svoga malog udjela u ukupnim ulaganjima od 3,7 posto, nisu mogla pridonijeti ukupnom povećanju ulaganja u dugotrajnu imovinu.

Napisao

Pročitajte još:

Financije

Petina ispitanika u Hrvatskoj ulaže ili je ulagala u kriptovalute, i to ponajprije kako bi ostvarili dugoročna ulaganja te brzu i laku zaradu

Financije

Neobični načini ulaganja, kao što je skupljanje igračaka, mogu generirati visoke povrate.

Turizam

U 2022. godini planirane su investicije u Helios Faros d.d. u Starom Gradu na Hvaru u vrijednosti od oko 220 milijuna kuna, kroz partnerstvo...

Marketing i prodaja

Direktori prodaje često naglašavaju kako glavni izvor dobiti leži u povećanju ulaganja u marketinške aktivnosti.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.