Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Porast potrošnje u studenom

U studenome prošle godine promet u trgovini na malo porastao je u Hrvatskoj za 1,0 posto na godišnjoj razini, što je manji rast nego mjesec dana prije, ali veći od očekivanja.

U studenome prošle godine promet u trgovini na malo porastao je u Hrvatskoj za 1,0 posto na godišnjoj razini, što je manji rast nego mjesec dana prije, ali veći od očekivanja.

Državni zavod za statistiku objavio je danas prvu procjenu prema kojoj je promet od trgovine na malo, što su ga ostvarili svi poslovni subjekti koji se bave tom djelatnošću bez obzira na svoju pretežnu djelatnost, u studenome nominalno porastao za 4,5, a realno za 1,0 posto u odnosu na isti mjesec prošle godine.

To predstavlja usporavanje rasta, s obzirom da je u listopadu potrošnja ojačala 1,8 posto. No, to je veći rast nego što se očekivalo.

Četiri makroekonomista, koja su sudjelovala u anketi Hine, u prosjeku su očekivala pad potrošnje u studenome u odnosu na isti lanjski mjesec za 0,4 posto. Njihove procjene kretale su se od rasta potrošnje za 0,5 posto do pada za 1,2 posto.

„Blagi rast trgovine na malo u studenome znači da je potrošnja dosegnula dno i da se stabilizirala. Zbog potrebe zadovoljavanja osnovnih životnih potreba, ne može se očekivati daljnji pad potrošnje u Hrvatskoj, no skromne realne stope njezina rasta pokazuju da ne može biti niti pokretač gospodarskog rasta“, kaže Zrinka Živković-Matijević, direktorica Direkcije za ekonomska istraživanja u Raiffeisenbank Austria.

Kako dodaje, slabost na tržištu rada, relativno visoka zaduženost stanovništva i sve manji raspoloživi realni dohodak čimbenici su koji ograničavaju rast osobne potrošnje, a tako će se nastaviti i u ovoj godini.

„Potrošnja može biti tek neutralizator negativnih trendova, ali ne i pokretač gospodarskog rasta. A da bi potrošnja znatnije porasla, preduvjet je oporavak tržišta rada, a za to je, pak, preduvjet jačanje realnog sektora“, zaključuje Zrinka Živković-Matijević.

U posljednjih 15 mjeseci promet u trgovini na malo porastao je u njih 14. Samo je u ožujku prošle godine pao.

HINA


Napisao

Marketing i prodaja

Ako ste mislili da su najbolje cijene i najbolja vrijednost ono što klijente najviše privlači, pogriješili ste – to je na dnu liste prioriteta.

Financije

Iako je većina od nas upoznata s pojmom feng shui, ta je životna filozofija još uvijek velika nepoznanica, a stručnjaci tvrde kako je upravo...

Ekonomija

Biznis je težak. Ako ga ne razumijete onda je još teži. Ako jurite samo kratkoročnu novčanu korist onda vjerojatno nećete uspjeti.

Novosti

Instagram je službeno ovog vikenda predstavio novu dimenziju objava, prelazeći s kvadratnog na pravokutni format.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.