Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Poslovne prilike – vidite li svoj „Plavi ocean“?

Kolumna Kako ugraditi poduzetnički čip? nastavlja s temom kako pronaći poslovne prilike. Business & life coach za portal MoBiz piše o sastojcima koji čine uspješne poduzetnike: bez obzira da li ste već zaplivali tim vodama, ili tek razmišljate o njima. Jedna od sposobnosti uspješnih poduzetnika je kreiranje svog, prepoznatljivog, drugačijeg od drugih – „Plavog oceana“. Ovaj termin „posudila“ sam iz knjige Strategija plavog oceana, W. Chan Kim, Renee Mauborqne, izdavač Masmedia 2007. godine.

Kolumna Kako ugraditi poduzetnički čip? nastavlja s temom kako pronaći poslovne prilike. Business & life coach za portal MoBiz piše o sastojcima koji čine uspješne poduzetnike: bez obzira da li ste već zaplivali tim vodama, ili tek razmišljate o njima. Jedna od sposobnosti uspješnih poduzetnika je kreiranje svog, prepoznatljivog, drugačijeg od drugih – „Plavog oceana“. Ovaj termin „posudila“ sam iz knjige Strategija plavog oceana, W. Chan Kim, Renee Mauborqne, izdavač Masmedia 2007. godine.

O čemu je riječ i kakve to veze ima s poduzetništvom?

Plavi ocean je mjesto na kojem se stvara nova tražnja umjesto borbe za udjelom u postojećoj. Postoji niz mogućnosti rasta koji je i profitabilan i brz.

Bit strategije plavog oceana je inovacija (proizvoda, usluga ili distribucijskih kanala) koja nužno stvara novu tržišnu vrijednost, istodobno smanjujući ili isključujući niža obilježja ili usluge.

Kako “nadvisiti” konkurenciju?

Vrijednosti za potrošače na trenutačnom ili na budućem tržištu. Ovdje ne govorim o poduzetnicima i njihovim tvrtkama koje su uspjele zato što su ili low cost providers ili zato što su tako dobro postavljene, govorimo o stvaranju vrijednosti koje prerasta uobičajenu tržišnu segmentaciju i nudi i vrijednost i niže troškove.

Dva su načina za stvaranje plavog oceana: pokrenuti sasvim novu industriju (kao što je eBay učinio s on-line aukcijama) ili, uobičajenije, isplivati iz crvenog oceana i proširiti granice postojeće poslovne prakse.

U crvenom oceanu, koji obuhvaća područja poslovanja koja već postoje, tvrtke se bore za veći udjel unutar ograničene tražnje. Tržište postaje prenapučeno, izgledi za zaradom i rastom opadaju – voda postaje mutna i crvena od krvavih i stalnih sukoba u ograničenom prostoru. Robne marke sve više sliče jedna drugoj, ne postoji više odanost proizvodu, a kupci mijenjaju marke u skladu s trenutačnom promidžbenom akcijom.

Razmislite o svojoj zadnjoj obavljenoj kupnji…kako ste kupovali? Kako želite da od Vas kupuju?

Pogledajmo ukratko razlike jednog i drugog „oceana“:

STRATEGIJA CRVENOG OCEANA

– borba za postojeće tržište

– pobijediti konkurenciju

– iskoristiti postojeću tražnju

– stvoriti sustav koji će biti u skladu sa strateškim opredjeljenjem, ili diferencijacije ili niskih cijena

STRATEGIJA PLAVOG OCEANA

– stvaranje novog tržišta

– učiniti konkurenciju nevažnom

– stvoriti novu tražnju

– stvoriti sustav koji će biti u skladu sa strateškim opredjeljenjem diferencijacije i niskih cijena

Pitam Vas, u kojem želite plivati? I jedan i drugi postoje, odluka je samo Vaša…

U sljedećem nastavku: „Zaronite“ u svoje ideje – neka postanu poslovne prilike!

izvor: Mojbiz.com


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.