Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Posredovanje – oblik posla ili…?

Povijest nas uči da je posredovanje oblik poslovanja koji seže daleko u povijest.

Povijest nas uči da je posredovanje oblik poslovanja koji seže daleko u povijest. Uvijek su postojali ljudi koji su se lakše zbližavali s drugim ljudima, lakše prodavali tuđe proizvode i usluge nego oni koji su ih proizvodili ili osmišljavali. Biti prodavačem je prilično zahtijevan posao i za njega je potrebno puno pripreme, ali i vještina te dijelom i urođeni talent.

Vjerojatno ste puno puta čuli kako su neki ljudi toliko vješti da mogu bilo kome prodati bilo što. Iz toga bi se dalo zaključiti kako neki ljudi imaju prirodan dar za prodaju. Zasigurno ima i talenata u prodaji, osobnosti, ali puno leži u upornosti, nadograđivanju, učenju, istraživanju i razvijanju prije svega sebe kao osobe i prodavača.

Jedno od najtraženijih zanimanja su upravo prodavači, a s druge strane najmanje ljudi se želi baviti tim poslom. Smatram to popriličnom štetom jer to može biti vrlo zanimljiv posao. Ako volite upoznavati ljude, proizvode, tvrtke, putovati, uživati u svemu što prodaja donosi, onda je to posao za vas. Gubitak je nešto na što se treba pripremiti jer ne možete prodati sve, odmah, sada. Možda ćete tijekom života imati takve situacije, ali one nisu toliko česte.
Vrlo često imam posla s ljudima kojima je prodaja „tlaka“ i koji se boje pristupiti drugoj osobi od straha od odbijanja.

Odbijanje je dio procesa i jedno NE ne znači da jednom neće biti DA.

No, vratimo se naslovu. Nedavno sam na svojoj koži osjetila kako je posredovanje ustvari „lagan posao“. Ja samo odem na sastanak i dogovorim posao, a netko drugi će se jako namučiti da odradi posao i to vrijedi puno više nego li moje ugovaranje. S druge strane, te iste osobe ne bi uspjele same dogovoriti posao, posebno ne po tržišnim cijenama. Raditi ispod cijene svi mogu, ali to nikome ne donosi zadovoljstvo. Klijenti neće cijeniti jeftino, onaj tko radi neće biti zadovoljan cijenom.

I onda se pitam, zašto ljudi kojima dogovorim poslove po dobroj cijeni i dalje nisu zadovoljni nego mi postavljaju pitanja da kako ja mogu uzeti ovakav ili onakav postotak.

Kao prvo, nikoga nije briga koliki posao sam ugovorila sve dok je zadovoljan kako je plaćen za svoj dio. Ja ne pitam svoje kolege koji mi organiziraju radionice koliko njima ide. I ne zanima me. Zašto? Jednostavno zato što smo dogovorili pravila na početku i ja znam koliki honorar ide za koliku grupu sudionika. Sve ostalo, od rentanja dvorane, ručka, pauza za kavu, prodaje i slično nije ono što me treba zanimati. Ako me to toliko zanima i ne mogu preko toga, onda se trebam uhvatiti prodaje sama (što sam u početku i radila i zaključila da nemam vremena). Puno mi je jednostavnije fokusirati se na predavanja nego se aktivno baviti prodajom, društvenim mrežama i slično. Zato postoji netko tko to radi, i radi to dobro.

Druga stvar, ako misliš da si oštećen u postupku dogovora, jednostavno kažeš što želiš pa se ili nađemo ili ne nađemo na pola puta.

Posredovanje je ozbiljan posao. Zahtijeva jako puno vremena, popijenih kava, ručkova, osmišljavanja ideja i prodaje. Nisu svi spremni žrtvovati svoje vrijeme i svoj novac na kraju da bi dogovorili poslove koji će svima odgovarati. I klijentu i isporučitelju i vama kao posredniku. Kada jednom dogovorite posao, posrednik je i dalje odgovoran da sve teče onako kako ste dogovorili s klijentom.

Mnogo puta odlazim na sastanke od kojih znam da neće biti ništa u ovom trenutku, ali bi moglo biti. I na kraju se tako i ispostavi. Ono što će vas učiniti izvrsnima je razvoj odnosa, strpljenje i upornost. Neće svaki put upaliti ali dovoljno je da upali dovoljno često i da su svi zadovoljni. Taj dio mnogi ljudi ne razumiju, a najbolji način je da počnu shvaćati da se sami prime tog posla i da vide kako se ugovara posao.

Ponekad nam se ljudi s kojima trebamo stvarati povjerenje i uzajamni dobar odnos i ne sviđaju previše. Mišljenje da nam se ne da ulagati u takve odnose ponekad podupirem, ako su to naporni, nasrtljivi ili nepouzdani ljudi. U drugim slučajevima mislim da treba dati priliku. U poslu nismo zato što nam se netko privatno sviđa ili ne sviđa, u poslu smo da razvijamo posao, a na kraju i sebe.

Uvijek će biti ljudi kojima ćemo se više ili manje sviđati, no zajednički interes je taj koji bi nam trebao povezivati. Ako uz to imate i sjajnog sugovornika ili sugovornicu, to je svakako plus.
Budite zahvalni na ljudima koji vam donose posao. Potrošili su vremena i upornosti na ono na što vi niste. Prodali su ono što vi možda ne znate.

Ako vam se ne sviđa aranžman, dogovorite drugačiji ili odustanite od posla.
Vrlo važno je biti svjestan sebe i svojih (ne)mogućnosti jer ne zna svatko prodati, posebno ne po zadovoljavajućim cijenama.

Nemojte gledati na to koliko će posrednik zaraditi ako je vaša zarada zadovoljavajuća. Ako možete sami, zaradite sami.

Sretno!


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.