Glavna osobina velikih vođa je sposobnost da vode druge. U životu nam se nameću dvije opcije, ili vodimo druge ili smo pod nečijim utjecajem vođeni. Navesti druge na kooperativnost ključ je na putu postizanja vlastitih ciljeva.
Postoje mnogi načini uz pomoć kojih možete povećati utjecaj koji imate na okolinu, a najvažnijima smatramo…
Pokažite da vam je stalo do drugih
Ljudi će odgovoriti na zahtjev nekoga tko je gestom ili ponašanjem dao do znanja da mu je stalo do te osobe. Pamtite imena ljudi, uljepšajte im dan poklonom ili komplimentom. Kada dođete u situaciju da ćete ih trebati, oni to neće zaboraviti. Slušajte druge kada vam pričaju o vašim problemima, ako im hoćete ponuditi neki proizvod ili uslugu. Odličan prodavač ne prodaje proizvod, već rješava probleme ljudi.
Autoritet
Prirodno je da će netko radije pratiti osobu uz koju percipira određenu dozu autoriteta i ekspertnosti. Razvijajte vaša znanja i prikažite se kao najbolji u onome što radite. Njegujte vaš izgled, uvijek pazite da odajete sliku važne osobe. Što vas važnijim percipiraju, lakše ćete ih voditi. Mark Twain je bio rekao da „odjeća čini čovjeka, a gola osoba nikad neće imati važan utjecaj na društvo.“
Socijalna prihvaćenost
Istraživanja pokazuju da će ljudi više donirati u dobrotvorne svrhe ako i njihov susjed to učini. Biti ćete atraktivniji osobama ako ste okruženi ljudima nego ako ste usamljeni. Ako prodajete nešto, naglasite koliko i zašto je taj proizvod popularan i pokažite statistike o tome koliko se kupaca do sada odlučilo na kupnju.
Kreirajte osjećaj nedostupnosti
Sigurno ste se pitali čemu se toliko naglašavaju na kraju reklama izjave kao ponuda vrijedi do isteka zaliha. Prodavač auta nakon što ste pokazali interes za određen model često zna reći da je više interesenata baš za taj model, i da je to jedini primjer koji im je ostao. Naravno, ako ste se prije toga dvoumili, osjećaj nedostupnosti navest će vas na brzu reakciju.
Prijateljski se odnosite s ljudima
Ljudi vole reći „da“ osobama koje znaju i koje su im simpatične. Sigurno smatrate normalnim da će vas netko simpatične osobnosti prije navesti na odluku na kupovinu od nekoga tko vam se nije kao osoba pretjerano svidio. U dugom roku vaša sposobnost iniciranja kvalitetnih prijateljstava i uspješno održavanje istih, bit će ključna za vaš uspjeh.
Budite pozitivni
Da li ćete prije kupiti proizvod od prodavača koji vam govori o pozitivnim osobinama tog proizvoda ili od nekoga tko se koncentrirao na negativnosti konkurencije. Što ste pozitivniji i pokažete više entuzijazma za ono što radite, pozitivnija će biti reakcija i ljudi oko vas.
Fleksibilnost
Postanite svjesni kako vas okolina percipira. Budite otvoreni na kritiku i u slučaju da je to potrebno korigirajte se. Morate biti sposobni promijeniti način na koji gledate na situaciju ili problem ako vas sadašnji pristup ne dovodi do rješenja.