Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Upravljanje biznisom

Profitabilna niša – kako uspješno komunicirati svoje prednosti?

Niše – specijalizirani i profitabilni segmenti tržišta postoje u svakoj industriji. Velike kompanije svojim proizvodima i uslugama za „široku“ potrošnju ne mogu pokriti specifične potrebe potoršača. Time se malim kompanijama otvara mogućnost pozicioniranja, u boljem slučaju i profiliranja u lidera unutar pojedine niše.

Niše - specijalizirani i profitabilni segmenti tržišta postoje u svakoj industriji. Velike kompanije svojim proizvodima i uslugama za „široku“ potrošnju ne mogu pokriti specifične potrebe potoršača. Time se malim kompanijama otvara mogućnost pozicioniranja, u boljem slučaju i profiliranja u lidera unutar pojedine niše.

Stručnost i ekskluzivnost unutar niše treba postati vaš cilj – ne brinite se, ovo zvuči puno pompoznije nego što uistinu jest. Marketing je naglašavanje vaših prednosti, a sigurno ih imate – inače ne biste bili tu gdje jeste. Pitanja za zapitati se su –

1) Kako mogu naglasiti stručnost mog tima – brži smo, kvalitetniji, povoljniji?

Svaka kompanija može profilirati komparativne prednosti unutar niše, specijalizirajući se na pojedini uski segment. Tako se posredno formira niša. Regionalna orijentacija (brzina, troškovi transporta) uska specijalizacija (print fotografije na staklu, dijetalni kolači s inicijalima ministra financija) individualizirana kvaliteta ( ručna ili unikatna izrada…).

2) Jedini smo koji nudimo proizvod na određenom geografskom području?

Izmislili ste Iphone? Ne, nismo ni mislili da jeste… Ipak, svaki proizvod (pogotovo usluga) na neki je način jedinstven, pa ga takvim trebate i predstaviti.

Prodajete i montirate prozore? Ok, ali vaši su prozori proizvedeni od recikliranih materijala, ekološki prihvatljivi, imaju 35 posto bolja izolacijska svojstva, dolaze u svim bojama, gravurama… Eto vašeg jedinstvenog proizvoda – možda ne u svjetskim okvirima, ali u Istarskoj županiji ili istočnoj Slavoniji definitivno. Iskoristite tu činjenicu!

3) Koliko sam orijentiran kupcu?

Orijentiranost kupcu u multinacionalnim korporacijama je klišej. U malim kompanijama to je način života i poslovanja. Zapamtite – što se vaš kupac ugodnije osjeća poslujući s vama, tim je neugodnija situacija vašoj konkurenciji.

Imajte na umu – osobno poznajem čovjeka koji je dobio posao vrijedan nekoliko milijuna kuna jer se na sastanku „sjetio” imena djeteta jednog velikog direktora i pitao ga je li ispravio lošu ocjenu iz latinskoga. Naravno, posao jest prije svega – ali budite i socijalno inteligentni – isto vrijedi i za rođendane, obljetnice, interne zgode… Sve što će vas učiniti osobom koje će klijent sjetiti sa smiješkom na licu, umjesto s grčem u želucu.

Tips and tricks

Imate nišu? Odlično! Kako ju marketinški iskoristiti? Ukoliko ne želite trošiti značajne količine novaca na oglašavanje, pokušajte na druge načine biti prisutni u medijima.

– Stručni članci su odličan način stvaranja „branda” od svoje kompanije. Na ovaj način se jednostavno pozicionirate kao ekspert u polju o kojemu pišete. Ukoliko proizvodite bušilice, nećete pokušavati ostvariti suradnju s Glorijom – medij u kojem se pojavljujete mora biti interesantan vašoj ciljanoj klijenteli.

Imajte na umu – loše ili preko volje napisan članak je kontraproduktivan. Pišite samo ako imate o čemu i ako imate dovoljno vremena da to napravite kako treba. Isplatit će vam se sigurno.

– Organizacija ili pohađanje skupova, osnivanje udruga ili jednostavno druženja. Važno je ostaviti dobar dojam kod kupaca. Jednako tako važno je imati kvalitetne poslovne kontakte. Male kompanije imaju tradicionalno lojalne kooperante, ali često i nedovoljno kvalitetne ili nekompatibilne. Izbjegnite potencijalna „uska grla” u poslovanju. Zašto ne proširiti krug?

Izađite iz kutije

– Kažu da kreativnost nema cijenu. Moguće, ali je i besplatna. Opet, ne očekuje se od vas da preko noći postanete Andy Warhol – dovoljno je prosurfati po internetu i sigurno ćete naći dobrih ideja koje možete iskoristiti.

Preporučamo brainstorming – odvojite si sat -dva u ugodnom ambijentu, pa uz kavicu, olovku i notes okupite ekipu i „bacajte ideje na papir.” Pravilo brainstorminga jest – nema glupe ideje. Neka naizgled potpuno nebitna rečenica može dovesti do potpunog zaokreta u vašem poslovanju.

Imajte na umu – brainstorming je koristan ljude koji su različiti od vas. „izlazak iz kutije” je izlazak iz vaše svakodnevne rutine. Nova percepcija otvara nove mogućnosti.

Zato je poželjno u brainstorming timu okupiti jednog ili više klijenata, kreativca, vaši zaposlenika, operativaca… Svatko će imati pogled iz svoje perspektive ali to i jest poanta „kreativnog mozganja.”


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.