I dok Hrvati muku muče kako spojiti kraj s krajem, odnosno preživjeti od prvog do prvog u mjesecu, na drugoj strani svijeta, točnije SAD-u, ljudi se pripremaju za najveći šoping u novijoj svjetskoj povijesti.
Odbrojavaju se posljednji dani do, vjerojatno, najiščekivanije ponude dionica na burzi, onih Facebooka, 18. svibnja. Očekivanja su velika, u najpopularnijoj društvenoj mreži na svijetu očekuju da će, nakon što dionice izađu na tržište, njihova vrijednost porasti na, do vrtoglavih, 100 milijardi dolara.
Prema nekim predviđanjima ovaj IPO trebao bi prikupiti oko 10 milijardi dolara, vrijednost dionice kreće se od 28 do 35 dolara, što je najveća javna ponuda u povijesti interenet tvrtki o čemu možete pročitati ovdje.
No, što to vrijedi za prosječnog stanovnika Hrvatske? Ukoliko ne pratite burzu i ne mešetarite ništa. No, ako s vremena na vrijeme pratite indekse na burzi, možda je ovo prilika da postanete jedan od (su)vlasnika Facebooka. Ne bi li to bilo cool? A kako možete postati jedan od vlasnika dionica Facebooka za vas se raspitao profitiraj.hr/beta.
E pa ovako… Kada dionice Facebooka budu uvrštene na neku burzu, vjerojatno će to biti Nasdaq, hrvatski građani moći će ih kupiti posredovanjem investicijskih društava koja posluju na stranim tržištima.
Sanda Kuhtić Nalis, voditeljica marketinga i odnosa s javnošću Zagrebačke burze, za profitiraj.hr/beta pojašnjava da pojedina investicijska društva, tj. brokerske kuće, u ponudi svojih usluga nude i posredovanje na tržištima izvan Hrvatske. Zainteresirani građani morat će potražiti takvo društvo, a dalje će ih kroz postupak kupnje i uz to vezane detalje voditi djelatnici društva, sukladno svojoj poslovnoj politici.
Nažalost, Zagrebačka burza za sada takvu ponudu nema, no, potragu za posrednikom možete započeti od popisa investicijskih društava, tj. brokerskih kuća članica Zagrebačke burze, koji vam je dostupan ovdje.
Naravno, kupnja dionica Facebooka ne jamči da ćete sigurno profitirati. Imajte na umu da na krizu nije imuna niti najpopularnija društvena mreža na svijetu koja je uoči javne ponude dionica izvijestila o prvom padu prihoda na tromjesečnoj razini u dvije godine.
Ipak, iako je sve moguće, malo je za vjerovati da će Facebook propasti. Ta društvena mreža, koju je osnovao Mark Zuckerberg na Harvardu 2004., imala je u prvom tromjesečju 900 milijuna aktivnih korisnika mjesečno, dok je broj stalno zaposlenih u proteklih godinu dana porastao za oko 1.100, na 3.539 zaposlenih. Uz uvijek prisutan oprez, pametnom dosta.
Sretno s mešetarenjem!