Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Proizvođač vojne opreme i europski aviokoncern ruše Boeing

Grupa bi proizvodila široku lepezu letjelica i plovila, od Airbusovih komercijalnih mlaznih zrakoplova poput A380 superjumba i vojnih transportera A400M, preko BAE-ovih mlaznih borbenih zrakoplova Tornada do podmornica na nuklearni pogon iz klase Astute.

Grupa bi proizvodila široku lepezu letjelica i plovila, od Airbusovih komercijalnih mlaznih zrakoplova poput A380 superjumba i vojnih transportera A400M, preko BAE-ovih mlaznih borbenih zrakoplova Tornada do podmornica na nuklearni pogon iz klase Astute.

Britanskj proizvođač vojne opreme BAE Systems i europski zrakoplovni koncern EADS planiraju se spojiti u 48 milijardi dolara vrijednog zrakoplovnog i diva vojne opreme koji bi po prodaji pretekao konkurenta Boeinga.

Riječ je o najvećoj konsolidaciji u europskom zrakoplovnom i obrambenom sektoru od 2000. kada je stvoren EADS pod zajedničkom francuskom i njemačkom kontrolom.

Dvije kompanije objavile su da su pregovori o formiranju grupe u naprednoj fazi. Prema planiranoj transakciji dioničari BAE posjedovali bi 40 posto zajedničke grupe a ulagači u EADS 60 posto, a dionice kompanije bile bi izlistane u kotacijama dvije burze.

Spajanjem bi se smanjili troškovi i pojednostavila komplicirana politička vlasnička struktura EADS-a, te smanjila njegova sve veća ovisnost o cikličkom poslovanju u segmentu civilnog zrakoplovstva. BAE bi pak dobio više prostora u civilnom zrakoplovstvu. Povezivanje bi bilo korisno i gledno iz zemljopisne perspektive jer je BAE jak u u SAD-u, Velikoj Britaniji i Saudijskoj Arabiji, a EADS u Europi.

Izvori upoznati s pregovorima kazali su da su ozbiljni pregovori počeli u lipnju, ali da njihovo uspješno dokončanje ni u kom slučaju nije izvjesno s obzirom na potencijalne regulatorne, sigurnosne i kulturne prepreke.

Spajanje bi ujedno omogućilo EADS-u da se oslobodi dioničarskog sporazuma koji diktira francusko-njemačku ravnotežu snaga u grupi.

Napetost između dviju strana tinja ove godine u prvom redu oko planova da se aktivnosti grupe više preusmjere blizu sjedišta Airbusa u Toulouseu.

Stvari je dodatno zakomplicirala Daimlerova prodaja udjela u EADS-u. Plan njemačke vlade o kupnji udjela, s obzirom na nezainteresiranost drugih investitora, navodno je razljutio francusku stranu i upravu EADS-a koja priželjkuje manji angažman vlada.

Bude li se spajanje odvijalo prema planu, postojeći oblik dioničarskog ugovora vjerojatno će biti razvrgnut.

Iz političkih i razloga državne sigurnosti, BAE i EADS nastavili bi funkcionirati kao odvojene strukture, budući da igraju važnu ulogu u britanskom odnosno francuskom sustavu za odvraćanje napada nuklearnim oružjem, a uspostavila bi se nova krovna grupa kojom bi vjerojatno upravljali predstavnici EADS-a.

Grupa bi proizvodila široku lepezu letjelica i plovila, od Airbusovih komercijalnih mlaznih zrakoplova poput A380 superjumba i vojnih transportera A400M, preko BAE-ovih mlaznih borbenih zrakoplova Tornada do podmornica na nuklearni pogon iz klase Astute.

BAE i EADS zajedno bi ostvarivali prihode od 72 milijarde eura (93 milijarde dolara) godišnje prema rezultatima iz prošle godine i zapošljavali bi ukupno 220 tisuća ljudi. Usporedbe radi, Boeing je prošle godine ostvario prihode u visini 68,7 milijardi dolara a Lockeed Martin od 46,5 milijardi dolara.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.