Novosti

Proizvođač vojne opreme i europski aviokoncern ruše Boeing

Grupa bi proizvodila široku lepezu letjelica i plovila, od Airbusovih komercijalnih mlaznih zrakoplova poput A380 superjumba i vojnih transportera A400M, preko BAE-ovih mlaznih borbenih zrakoplova Tornada do podmornica na nuklearni pogon iz klase Astute.

Grupa bi proizvodila široku lepezu letjelica i plovila, od Airbusovih komercijalnih mlaznih zrakoplova poput A380 superjumba i vojnih transportera A400M, preko BAE-ovih mlaznih borbenih zrakoplova Tornada do podmornica na nuklearni pogon iz klase Astute.

Britanskj proizvođač vojne opreme BAE Systems i europski zrakoplovni koncern EADS planiraju se spojiti u 48 milijardi dolara vrijednog zrakoplovnog i diva vojne opreme koji bi po prodaji pretekao konkurenta Boeinga.

Riječ je o najvećoj konsolidaciji u europskom zrakoplovnom i obrambenom sektoru od 2000. kada je stvoren EADS pod zajedničkom francuskom i njemačkom kontrolom.

Dvije kompanije objavile su da su pregovori o formiranju grupe u naprednoj fazi. Prema planiranoj transakciji dioničari BAE posjedovali bi 40 posto zajedničke grupe a ulagači u EADS 60 posto, a dionice kompanije bile bi izlistane u kotacijama dvije burze.

Spajanjem bi se smanjili troškovi i pojednostavila komplicirana politička vlasnička struktura EADS-a, te smanjila njegova sve veća ovisnost o cikličkom poslovanju u segmentu civilnog zrakoplovstva. BAE bi pak dobio više prostora u civilnom zrakoplovstvu. Povezivanje bi bilo korisno i gledno iz zemljopisne perspektive jer je BAE jak u u SAD-u, Velikoj Britaniji i Saudijskoj Arabiji, a EADS u Europi.

Izvori upoznati s pregovorima kazali su da su ozbiljni pregovori počeli u lipnju, ali da njihovo uspješno dokončanje ni u kom slučaju nije izvjesno s obzirom na potencijalne regulatorne, sigurnosne i kulturne prepreke.

Spajanje bi ujedno omogućilo EADS-u da se oslobodi dioničarskog sporazuma koji diktira francusko-njemačku ravnotežu snaga u grupi.

Napetost između dviju strana tinja ove godine u prvom redu oko planova da se aktivnosti grupe više preusmjere blizu sjedišta Airbusa u Toulouseu.

Stvari je dodatno zakomplicirala Daimlerova prodaja udjela u EADS-u. Plan njemačke vlade o kupnji udjela, s obzirom na nezainteresiranost drugih investitora, navodno je razljutio francusku stranu i upravu EADS-a koja priželjkuje manji angažman vlada.

Bude li se spajanje odvijalo prema planu, postojeći oblik dioničarskog ugovora vjerojatno će biti razvrgnut.

Iz političkih i razloga državne sigurnosti, BAE i EADS nastavili bi funkcionirati kao odvojene strukture, budući da igraju važnu ulogu u britanskom odnosno francuskom sustavu za odvraćanje napada nuklearnim oružjem, a uspostavila bi se nova krovna grupa kojom bi vjerojatno upravljali predstavnici EADS-a.

Grupa bi proizvodila široku lepezu letjelica i plovila, od Airbusovih komercijalnih mlaznih zrakoplova poput A380 superjumba i vojnih transportera A400M, preko BAE-ovih mlaznih borbenih zrakoplova Tornada do podmornica na nuklearni pogon iz klase Astute.

BAE i EADS zajedno bi ostvarivali prihode od 72 milijarde eura (93 milijarde dolara) godišnje prema rezultatima iz prošle godine i zapošljavali bi ukupno 220 tisuća ljudi. Usporedbe radi, Boeing je prošle godine ostvario prihode u visini 68,7 milijardi dolara a Lockeed Martin od 46,5 milijardi dolara.

Click to comment

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Ljudski resursi

Beznačajne sitnice, koju većina ignorira i dopušta da tijekom vremena izblijede, zapravo mogu biti jako važne u građenju karijere.

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Exit mobile version