Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Marketing i prodaja

Proizvođači bojama privlače svoje kupce

– Sviđa mi se ovaj auto, dragi. – Koji, draga? – Ovaj… Ovaj crveni! Taj dijalog može se činiti isječkom iz Bračnih voda, ali postoji cijeli niz ozbiljnih znanstvenih studija i cijela grana marketinga koji proučavaju važnost i utjecaj boja na ponašanje kako ljudi u životnim situacijama, tako i na ponašanje ljudi kao potrošača.

- Sviđa mi se ovaj auto, dragi. - Koji, draga? - Ovaj... Ovaj crveni! Taj dijalog može se činiti isječkom iz Bračnih voda, ali postoji cijeli niz ozbiljnih znanstvenih studija i cijela grana marketinga koji proučavaju važnost i utjecaj boja na ponašanje kako ljudi u životnim situacijama, tako i na ponašanje ljudi kao potrošača.

Boje su jedan od bitnih elemenata u marketinškoj komunikaciji proizvoda prema potrošaču. Postoje korelacije između određene boje, skupine potrošača te proizvoda ili usluga.

Boje su osobine svjetlosti koje se na različite načine reflektira od površine materije oko nas. No od suhoparnih definicija bitniji su osjećaji koji nas prožimaju kada neku boju vidimo te konotacije koje vežemo uz nju. Na tim našim, subjektivnim osjećajima marketinške kompanije plasiraju proizvode prema određenim segmentima kupaca.

Boja vatre i revolucije

Jedna je od najvažnijih boja u marketinškom smislu crvena. Simbolizira dinamičnost, snagu, sreću, agresivnost i seksualnost. U povijesti je simbolizirala revolucionarne procese i često se rabi u rebrendingu nekog poznatog proizvoda.

Nebesko plava

Plava je simbol vjernosti, istine, besmrtnosti i duhovnosti. Djeluje opuštajuće te u kampanjama potrošače treba smiriti i učiniti ih sigurnima. Često se rabi u aviokompanijama i osiguravajućim društvima. U Americi je najomiljenija boja i dokazano smiruje krvni tlak.

Boje prirode

Odlike su zelene boje umirujući i blagi osjećaji jer se direktno veže uz prirodu. Ta boja sugerira odmor i ozdravljenje i često se rabi na ambalažama zdravih i ekološki osviještenih proizvoda.

Žuta boja simbolizira sreću, duhovnost, razum, kreativnost i maštovitost. To je boja stvaralaštva, topline i veselja. Tom se bojom pokušavaju privući temperamentni, ekstrovertirani ljudi koji razmišljaju i žive proaktivno.

Akromatske boje

Bijela i crna boja kao nijedna druga simboliziraju suprotnosti. Bijela boja simbolizira red, nevinost, svetkovanje i poštenje. Ta boja privlačna je intelektualcima koji traže moderan proizvod, ali i istraživačima i urbanoj populaciji.

Crna boja kontradiktorna je. Potrošači je ili vole ili ne vole. Tradicionalni je simbol zla, tuge i nedaće, a opet je elegantna, tajanstvena, seksi i snažna. Rabe je kompanije koje imaju vrhunske proizvode, već dokazane na tržištu. Tu boju posebno vole ljudi koji ne drže mnogo do autoriteta, konvencionalnosti i pravila.

Boje su jedan od najvećih stimulansa u kampanjama proizvođača. To je prva stvar koju kupac vidi i uz dizajn presudna je u formiranju potrošačevog mišljenja o nekom proizvodu.

U velikoj konkurenciji ponuđača pažljivo odabrane boje koje ciljaju na vaš segment kupaca pomoći će vam u isticanju posebnosti vašeg proizvoda i kompanije.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.