Samoanaliza
Radi se o detaljnoj analizi vlastitih sposobnosti i želja, a prema autoru knjige metoda dovodi do uspjeha u 86% slučajeva. Traži dosta vremena i razmišljanja pa se rezultati ne mogu očekivati od danas do sutra. Sastoji se od tri pitanja: 1. Što? (napraviti popis sposobnosti i znanja), 2. Gdje? (odrediti područja interesa) i 3. Kako? (koja poduzeća najbolje odgovaraju opisu i kako s njima stupiti u kontakt). Što su ciljevi određeniji, a odgovori na pitanja detaljniji to je veća vjerojatnost uspjeha.
Izravan kontakt
Metoda koja je uspješna u 70% slučajeva odnosi se na pronalaženje poduzeća koja odgovaraju vlastitim ambicijama. Nije za sramežljive jer je važan samouvjeren javni nastup i ostavljanje dobrog prvog dojma. Potrebno je prvo pronaći nekoliko željenih poduzeća te ih osobno kontaktirati telefonom ili pokucati na vrata, neovisno o tome traže li nove ljude ili ne. Metoda se posebno preporučuje mladima i apsolventima koji na taj način mogu lakše pronaći praksu. Izravan kontakt je 10 puta učinkovitiji od slanja životopisa. Posebno se preporučuje kontaktiranje malih poduzeća s 50 ili manje zaposlenika.
Društvene mreže
Ključ je u osobnim kontaktima. Molbe za pomoć oko pronalaženja posla potrebno je poslati svim prijateljima na Facebooku, kontaktima na LinkedInu i drugim mrežama. Uvijek postoji mogućnost da je netko čuo za otvoreno radno mjesto ili je voljan poslati preporuku. Metoda je uspješna u 29% slučajeva.
Cijeli članak pročitajte na Metro portalu