Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Prva dama slavonskog turizma: kontinent je prilika, ne teret

Slavonija je jedinstvena destinacija, svima nama u regionalnim turističkim zajednicama jasno je da pojedinačno ne možemo postići puno, stoga je zajednički nastup jedini logičan izbor, kaže Rujana Bušić Srpak.

- Panorama Iloka, autor Igor Šeler, izvor HTZ
- Panorama Iloka, autor Igor Šeler, izvor HTZ

Obala uz Dunav od Vukovara do Iloka promenada je dvoraca, muzeja, arhitektonskih cjelina, arheologije, prirodne baštine, vrhunskih vina i bogate gastronomije. Osnovni turistički identitet naše županije temeljen je na kulturnim atrakcijama, kulturnoj nematerijalnoj baštini i prekrasnoj prirodi, jedinstvenom spoju slavonske ravnice, srijemskih brežuljaka, šuma i rijeka. Dvorci Eltz i Odescalchi, Muzej vučedolske kulture, Orion, najstariji indoeuropski kalendar iz osam tisuća godina starih Vinkovaca, Cesta zlatne niti koja odražava ljepotu ruralnog prostora u okolici Županje, jela tradicijske kuhinje, u svijetu poznati traminci i što je najvažnije, gostoljubivi i iskreni domaćini, najbolja su pozivnica u Srijem i Slavoniju, ističe Rujana Bušić Srpak, direktorica TZ Vukovarsko-srijemske županije.

Iako je Vukovarsko-srijemska, točnije destinacija Vukovar-Vučedol-Ilok Europska destinacija izvrsnosti (EDEN) na temu kulturnog turizma, čini se da je ovaj dio Hrvatske ipak najprepoznatljiviji po bogatoj gastronomiji?

Eno-gastro ponuda definitivno je jedan od najprepoznatljivijih turističkih proizvoda naše županije, a po svojoj prirodi je takva da je sastavni dio svakog drugog turističkog  proizvoda koji bazično predstavlja motiv dolaska u destinaciju. Kreativnost u pripremanju vrhunskih izvornih namirnica koju su imale naše bake zadržala se do danas i unatoč svim modernim pristupima kulinarstvu ostala neodoljiva. Sva tradicijska jela kuhaju se od namirnica koje su na ovoj zemlji zasađene, ubrane i pripremljene. Priča je to o suživotu čovjeka i prirode koja se sjedinjuje upravo za stolom. Takav tradicijski pristup njeguju restorani nositelji oznake „Okusi Srijema i Slavonije“, a jedan od njih, onaj hotela Dunav, prije nekoliko godina dobio je Michelinovu preporuku za najbolji omjer cijene i kvalitete.

Portret Rujane Bušić Srpak, fotograf Borna Subota

Danas je Vukovarsko-srijemska županija iznenađenje za sve koji je prvi put posjete. Koliko je trajao proces kreiranja turističke destinacije?

Više od 20 godina… I još traje. Rad na stvaranju destinacije je po svojoj prirodi takav da zapravo nikada nije dovršen, a uspjeh je zajamčen samo ako sve razine upravljanja turističkim razvojem razumiju potrebe turističkog sektora i na pravi način valoriziraju čovjeka, znanje i rad, zapravo tri najvrjednija resursa. Da nije bilo razumijevanja i suradnje lokalne samouprave, poduzetnika i sustava turističkih zajednica, ne bi bilo ni rezultata. Radimo dobar posao, a to potvrđuju i rezultati. Prošle godine noćenja su se povećala za 12 posto u siječnju i 30 posto u veljači, u odnosu na isto razdoblje u 2019.

Nakon toga je došao lockdown. No, odmah nakon popuštanja mjera predstavili ste Slavonia.Travel, zajednički projekt s kolegicama, direktoricama preostale četiri županijske turističke zajednice u Slavoniji.

Platforma Slavonia.Travel nastala je u vrijeme potpunog zatvaranja. Do kraja godine prevedena je na njemački i engleski jezik, a upravo je u tijeku postavljanje novih sadržajnih opcija. Ne, nismo stali ni u lockdownu. Kriza s pandemijom nas je usporila, ali nas nije omela u nastojanjima da Slavoniju predstavimo kao jedinstvenu turističku destinaciju. Naših pet regionalnih turističkih zajednica: Virovitičko-podravska, Požeško-slavonska, Brodsko-posavska, Osječko-baranjska i Vukovarsko-srijemska, ujedinjeni su u klaster Slavonija. Intenzivno i uspješno surađujemo i detaljno smo isplanirali aktivnosti u sklopu Strateškog marketinškog plana za razdoblje 2019. – 2025. godine. Naravno, ne možemo sami. I ne mislim samo u financijskom smislu. Razvoj turizma u Slavoniji i u kontinentalnom dijelu Hrvatske treba biti strateška nacionalna i regionalna odluka te se plan tog razvoja treba odvijati prema operativnom organizacijskom i financijskom planu. Hrvatska je brend na turističkom tržištu, a njezin kontinentalni dio je prilika za neku novu, nepoznatu i neistraženu Hrvatsku. Kontinent je prilika, ne teret. 

Na koje ste tržište usmjereni, tko je ključan gost u vašoj županiji i Slavoniji?

Za turizam naše županije i čitave Slavonije ključnu ulogu imaju domaći gosti. Iskustva iz 2020. potvrdila su ono što regionalne turističke zajednice Slavonije dugo vremena naglašavaju i na čemu inzistiraju, a to je usmjerenost kampanja na domaće tržište. Udio domaćih gostiju u Slavoniji kreće se oko 80 posto. Blizu smo, imamo jedinstvene atrakcije, iznimnu prirodnu i kulturnu baštinu, vrhunsku eno-gastro ponudu i sjajan odnos cijene i kvalitete, drugim riječima ekonomski smo pristupačniji od drugih destinacija.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.