Žene su u hrvatskom društvu većina – po brojnosti, po obrazovanosti, po nezaposlenosti. U manjini su kada je riječ o zastupljenosti na izbornim listama političkih stranaka, pa čak i kada se plaća kazna od 50 tisuća kuna, ali i u društvenoj pozornosti, upravljačkim tijelima privatnih i državnih kompanija, po visini plaća…
Kada je hrvatska ekonomija u pitanju, već tradicionalno imamo dominaciju muškaraca u poduzetništvu, te dominaciju žena u nezaposlenosti.
No, posljednjih godina visoka zastupljenost žena u nezaposleničkoj populaciji rodila je jedan vrlo ohrabrujući trend – porast samozaposlenih poduzetnica, posebice u dobi iznad 40 godina koje su i na tržištu rada najosjetljvija skupina na gašenje radnih mjesta i izvjesnost pronalaska novog.
Iz neizvjesnosti i potrage, često uzaludne, za novim poslodavcem, nezaposlene žene odlučile su postati samozaposlene poduzetnice.
2010 godine na jednu ženu u hrvatskom poduzetništvu dolazilo je 2.6 muškaraca, a danas je ta brojka na 1.9 što dovoljno govori o porastu ženskog samozapošljavanja po principu sama svoja šefica.
Žene znatno bolje od muškaraca u Hrvatskoj uočavaju poslovne prilike za realizaciju svojih ideja, ali su znatno više uskraćene za mogućnost institucionalne potpore, financiranje, otvaranje poslovnih prilika na tržištu, te prije svega zbog manjka potpore i razumijevanja za ženino poduzetništvo u obitelji, podizanje vlastitog biznisa.
Iako su poduzetnce na rubu zanimanja medija, institucija, pa čak i onih usko povezanih sa ženskim poduzetništvom (primjer poduzetničkog portala www.poduzetna.hr koji nikada od strane Ministarstva poduzetništva, pompozno najavljivan, nije proradio), žene su same izborile svoje mjesto.
U hrvatskoj ekonomiji od 2010 godine do danas, prema podacima Eurostata, čak 11 posto svih zaposlenih žena u Hrvatskoj su samozaposlene poduzetnice.
Samozaposlene poduzetnice uspjele su pokazati vrlo zorno kako se i u uvjetima kada vlada opća apatija, beznađe, poduzetnički manjak vizije i slijeganje ramenima, marljivo i vrijedno može doći od uspješne poslovne priče.
Samozaposlene poduzetnice u Hrvatskoj ostvaruju zavidan udio u BDP-u, no malo se institucija i stručnih radova bavi njihovim potrebama, problemima, izazovima i perspektivama, najviše zbog činjenice da su samozaposlene poduzetnice novi ekonomski fenomen u našem društvu, te su poprilično nepoznata kategorija za istraživanje, promicanje i potporu.
Na promjeni takvog stanja aktivno djeluje prvi virtualni Ženski poduzetnički virtualni centar www.poduzetnica.hr, pri čemu naši projekti i kongresi ciljaju promijeniti situaciju prema boljem što svaka samozaposlena poduzetnica u Hrvatskoj zaslužuje.
U tom pravcu, osim otvaranja www.poduzetnica.hr virtualnog Ženskog poduzetničkog centra, organizirati ćemo prvi Kongres samozaposlenih žena poduzetnica u cilju osigurati razmjenu iskustava, stvaranje poslovnih kontakata, povezivanje i unapređenje poslovne mreže poduzetnica kako bi im pristup i opstanak na tržištu bio što kvalitetniji, a put do uspjeha što izvjesniji.
Među samozaposlenim poduzetnicama danas je veliki broj inovatorica, izvrsnih poljoprivrednih poduzetnica, samohranih majki s kreativnim poslovnim projektima, ali koje ne dobivaju na žalost pozornost koju zaslužuju.
Virtualni Ženski poduzetnički centar www.poduzetnica.hr dat će sve od sebe da se ta zanemarenost promijeni, a samozaposlene poduzetnice dobiju pažnju i poziciju kakvu zaslužju u hrvatskom društvu.
Autor: Sanela Dropulić,