Dokaz da kataloška prodaja prolazi kroz tešku situaciju govori i podatak kako su i najjače kompanije tog sektora zapale u teškoće te gotovo sve bilježe znatan pad prodaje. Neckermann tako bilježi pad prodaje od čak 20 posto te je najavio smanjenje broja zaposlenih.
Popusti i darovi za bolje rezultate
Erna Žagar iz Neckermanna objašnjava kako se usprkos desetoj godišnjici poslovanja vodeća kataloška kuća našla u problemima zbog ekonomske krize koja je pogodila sve te dodaje kako će se za kupce boriti već iskušanim trikovima – popustima i poklonima.
Čak i najpoznatija kataloška kuća na svijetu, njemački Quelle, koji datira još od 1927. godine – otpušta 7000 radnika, od kojih će 3500 prerasporedit u druge kompanije istog vlasnika. Nekad jedna od najvećih i najuglednijih tradicionalnih njemačkih firmi danas za neuspjeh krivi pogubnu kombinaciju lošeg menadžmenta i gospodarske krize koja je polako ali sigurno vodi u stečaj.
U hrvatskoj podružnici još čekaju rješenje iz središnjice te upravo zbog straha od stečaja odbijaju davati izjave.
Avon – iznimka koja potvrđuje pravilo
Iako je ova godina bila izazov za sve, kozmetička kompanija Avon ipak globalno bilježi jednoznamenkasti porast u prodaji – objašnjavaju u Avonu te dodaju kako im se u posljednjih mjesec dana javilo čak 1500 novih vanjskih suradnika koji svojim angažmanom žele dodatno zaraditi.
Čini se da je u njihovu slučaju kombinacija naslova žarkih boja, akcija, popusta i darova ipak upalila.