Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

Roditelji koji profitiraju na djeci!

U SAD-u su vrlo popularni izbori za Miss na koje roditelji prijavljuju svoje djevojčice sa svega nekoliko navršenih godina. Od djevojčica se očekuje da stavljaju umjetne nokte i trepavice, ekstenzije, tešku šminku te da tamne ten. Upravo su pretjerane ambicije roditelja i želja da profitiraju na svojoj djeci mnoge djevojčice izložilo nepotrebnoj seksualizaciji u medijima.

U SAD-u su vrlo popularni izbori za Miss na koje roditelji prijavljuju svoje djevojčice sa svega nekoliko navršenih godina. Od djevojčica se očekuje da stavljaju umjetne nokte i trepavice, ekstenzije, tešku šminku te da tamne ten. Upravo su pretjerane ambicije roditelja i želja da profitiraju na svojoj djeci mnoge djevojčice izložilo nepotrebnoj seksualizaciji u medijima.

Crveni ruž, luksuzan nakit, cipele na visoku potpeticu i leopard uzorak – djeluju neprikladno kad su u istoj rečenici u kojoj spominjemo djevojčice. U časopisu Vogue Paris 2011. godine objavljen je provokativni editorijal koji prikazuje djevojčice od svega desetak godina u seksi pozama, našminkane i odjevene primjerenije njihovim majkama. Neki će ustvrditi kako su se djevojčice samo igrale maminom odjećom i šminkom, te da je apsolutno bezopasno to što vidimo. S druge strane, editorijal je zamišljen kao parodija na modnu industriju i izbor modela sve mlađih dobnih skupina. Bilo kako bilo, sve vodi prema istome – seksualizaciji djece. Dokaz je to da modna industrija ne poznaje granice i ne preza ni od čega u postizanju profita.

Meenakshi Gigi Durham, profesorica novinarstva i masovnih komunikacija na Sveučilištu u Iowi nazvala je ovaj fenomen Lolita efekt prema istoimenom romanu Vladimira Nabokova – Lolita. Durham u svojoj studiji progovara o sve većem problemu seksualizacije djevojčica kojim smo preplavljeni kroz medije i popularnu kulturu. Da časopisi seksualiziraju žene nije ništa novo, no sve češće ciljaju na najranjivije skupine u društvu.

U SAD-u su vrlo popularni izbori za Miss na koje roditelji prijavljuju svoje djevojčice sa svega nekoliko navršenih godina. Od djevojčica se očekuje da stavljaju umjetne nokte i trepavice, ekstenzije, tešku šminku te da tamne ten. Upravo su pretjerane ambicije roditelja i želja da profitiraju na svojoj djeci mnoge djevojčice izložilo nepotrebnoj seksualizaciji u medijima.

Roditelji natjecateljica čak unajmljuju trenere i troše od 300 do 5000 dolara po natjecanju. S obzirom da na natjecanju ljepote postoje točke u kojima djevojčice trebaju zablistati osmišljenom koreografijom i talentom, neki roditelji su otišli toliko daleko da je jedna majka dozvolila djevojčici da se odjene u prostitutku, druga djevojčica je pušila lažnu cigaretu na pozornici, a treću je majka depilirala voskom prije nastupa.

Djevojčice stječu iskrivljenu sliku o sebi, prerano ulaze u svijet odraslih i teže idealima o kojima ne bi trebale niti razmišljati u tim godinama. Zabrinjavajuća je činjenica da pedofili više ne moraju tragati za ‘materijalima’, već su im doslovno servirani u časopisima koji bi se trebali baviti modom. Cijela generacija djevojčica izložena je agresivnim marketinškim napadima kroz neprimjerenu i seksualiziranu dječju odjeću, igračke, video igrice, televizijske emisije, knjige i časopise. Zašto u dućanima uopće možemo kupiti štikle ili push-up grudnjake za djevojčice predškolske dobi?

Na Facebooku smo svakodnevno ‘bombardirani’ fotografijama tinejdžerica u seksi pozama i napućenih usnica. Još u osnovnoj školi nose se štikle i seksi haljinice, pa i na krizmu. Djeca su fascinirana glazbenim i filmskim idolima, ‘zvijezdama’ koje se slikaju polugole, dok povlače ‘lajnu’ ili s modricama na oku nakon što su pretučene od svog nasilnog dečka.

Ispiranje dječjih mozgova počinje vrlo rano, stereotipi se usađuju otkad djevojčice prime u ruke prvu lutku savršenih proporcija pa sve do kupnje ‘anti age’ kreme i bukiranja termina za estetsku operaciju. Upravo zato što djeca upijaju ponašanja odraslih, ona dobra i ona loša, roditelji bi trebali biti uzor, razmišljati zdravorazumski i omogućiti djeci da uživaju u djetinjstvu bez razmišljanja o svijetu odraslih, a pogotovo ne o irelevantnim stvarima poput umjetnih trepavica, umetaka u grudnjacima ili visini peta na cipelama.

Riječi ‘seksi’ i ‘dijete’ ne smiju stajati niti u istoj rečenici.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.