Ok, sad nam je već svima jasno da će povratak na stanje s početka 2020. biti dugotrajno i vjerojatno bolno. Odnosno, mnogo toga će se nepovratno promijeniti. U industriji čiji dio je i agencija Ambrela komunikacije, u sektoru odnosa s javnošću, koronavirus je doslovno preko noći izbrisao event management. Iako se dio organizacije događaja preselio na online platforme i svi se tješimo da smo pronašli način, u stvarnosti jedva čekamo susrete uživo. Čekanje se za to vrijeme ne bi smjelo odnositi na sve ostale aktivnosti vezane uz sadržaj. Ulaganje u sadržaj sada je vjerojatno najpametnija investicija za svaki brend.
Na Googleu se svaki dan pretražuje oko 6 milijardi pojmova, a među njima su i naše tvrtke i naše pretrage. Već je proljetos bilo jasno da se isplatilo ulaganje u web shopove jer je online trgovina doživjela nevjerojatan rast i, prema nekim procjenama, premašila je rast predviđen za sljedećih pet godina. Sve to znači da se borba ključnim riječima pojačala i da će biti potreban veći napor kako bismo zauzeli i zadržali pozicije na tražilicama.
U optimizaciji nije novost da copy paste ne prolazi i da sadržaj mora biti originalan, ali i Google sve više pooštrava pravila i kažnjava „lijene“ brendove. Svi koji ne doprinose vrijednim informacijama, edukativnim ili društveno angažiranim aktivnostima, koji ne uspijevaju zainteresirati stvarne osobe za svoju priču pomiču se za razinu niže. A u sadržaj spada gotovo sve: opisi proizvoda ili usluga, blog, video sadržaji, vlastite fotografije, vlastite društvene mreže, suradnja s medijima, suradnja s influencerima, online oglašavanje… PR kampanje doprinose boljem pozicioniranju jer sve navedeno mogu obuhvatiti u jednu zaokruženu cjelinu.
Važno je naglasiti i da se vaša ciljana publika vjerojatno promijenila u 2020. godini. Mnogi su presložili prioritete, više pozornosti posvećuju humanijem pristupu, primjećuju tvrtke koje su društveno odgovorne, koje su u svoje kratkoročne i dugoročne ciljeve ugradile zaštitu okoliša i održivi rast, pomažu starijima i slabijima, te potiču skupine podložne diskriminaciji da se što bolje snađu u novonastalim okolnostima. Preslagivanje je započelo još proljetos kada smo gledali kako i velike televizijske kuće prenose vijesti iz nečijeg dnevnog boravka ili improviziranog kućnog ureda. Svima nam je bilo simpatično kada smo putem online sastanaka, webinara i evenata mogli zaviriti u privatni prostor brojnih general managera ili poznatih osoba, vidjeti ukućane i ljubimce u kadru, snalaženje u live uključivanjima. Simpatije su moćno oružje i brojni brendovi ih spretno koriste.
Još jedna od promjena koja je zahvatila obraćanje ciljanoj publici je personalizacija. Analiza ciljanih skupina i u prenesenom značenju „osobno poznavanje“ svakog kupca ili korisnika usluge bit će ključno za donošenje poslovnih odluka. Upravljanje online reputacijom je zapravo upravljanje brodom na kojem plovimo.
Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja
Marina Karamatić Sopić, managing partner Ambrela komunikacija, agencije za Odnose s javnošću i organizaciju događaja