Samo četiri jednostavna pravila pomoći će vam osigurati da vaša publika sjedi mirno i pažljivo sluša vašu prezentaciju.
Publici je potrebno samo 15 sekundi da odluči je li vaša prezentacija vrijedna pažnje. ”Poigrajte” se s tih 15 sekundi i vaša publika će se ”isključiti”, izvaditi mobitele i početi pisati poruke te prestati obraćati pažnju na ono što govorite.
Upravo je iz tog razloga važno kako ćete započeti prezentaciju. Na pitanje, kako ćete osigurati da vaša publika obrati pažnju, zainteresira se za ono što govorite i možda, počne pisati bilješke, odgovara Inc.
1. Neka vas predstavi netko drugi
Nemojte trošiti vrijeme predstavljajući se i pričajući o sebi, tko ste i zašto prisustvujete sastanku, konferenciji ili događanju. Napišite kratku izjavu o tome tko ste i o čemu ćete govoriti. Neka osoba koja vas je pozvala pročita vašu izjavu publici i na taj način vas predstavi, a ako ste vi sami organizirali sastanak, informacije iz izjave stavite u pozivnicu te dodatno predstavljanje neće biti potrebno.
2. ”Ne zagrijavajte” publiku šalama
Pravo pitanje je, kako je vic, šala ili anegdota uopće postala dijelom konvencionalne poslovne politike? U većini slučajeva ”šala” sadrži slabi pokušaj humora vezan uz situaciju u kojoj se nalazite, (primjerice: Zašto se ovakvi sastanci uvijek odvijaju ponedjeljkom, kad se tada najteže ustajemo iz kreveta?), što samo pokazuje da ste nervozni i nesigurni. U ostalim slučajevima, ”šala” je duga priča s očitom poentom koja testira strpljenje prisutnih. Zaključak – izbjegavajte šale.
3. Ne započinjite s vizijom i misijom
Mnogi svoje prezentacije počinju s poslovnom vizijom i misijom tvrtke, kojima je namjena izgraditi povjerenje (primjer: Naša firma na ”svojoj strani” ima 100 godina stručnosti). Problem ovdje je u samom startu – nikog nije briga za vašu firmom, bar još nije. Zašto? Ne poznaju vas, niti vaš način poslovanja, a vi tražite da si informacije misije i vizije vaše firme prevedu kao nešto značajno njima i njihovom poslovanju. Zašto bi se trudili?
4. Započnite sa zapanjujućom i značajnom činjenicom
Kako bi zainteresirali publiku za ono o čemu mislite govoriti, prvo se morate probiti kroz ”mentalnu buku” koja uzrokuje da u određeno vrijeme njihova pozornost počne popuštati. Ovo ćete najbolje postići iznoseći činjenice koje su nepoznate publici i dovoljno važne, ili zanimljive da zadrže njihovu pažnju. Ostatak vaše prezentacije trebate samo iskoristiti kako bi odgovorili na mnoštvo poslovnih pitanja koja je ona inicijalna, zapanjujuća činjenica pobudila u umovima vaše publike. Sretno!