Poduzetnici su čudne biljke. Svjesni svoje važnosti za ekonomiju države, stisnuti nelikvidnošću i smanjenim opsegom posla, često se nađu u nezavidnom položaju. Novac imaju, ali nije kod njih, nego u crvenoj Excel rubrici pod „nenaplaćena potraživanja.” I tako poduzetnik iz naše priče, ljut i opravdano uzrujan krene u svoju banku…
Kako pomiriti nepomirljivo?
Reakcija banaka na promijenjene tržišne uvjete te sve masovniju insolventnost kako pravnih tako i fizičkih osoba jest pooštravanje uvjeta čije je ispunjenje potrebno za dobivanje novih kredita.
I tu kreće kaos. Naš poduzetnik, crven od bijesa, objašnjava nekoj službenici na šalteru kako na vratu ima 10tak obitelji, njihove kredite, plaće i doprinose a službenica mu odgovara kako mu ona tu ne može pomoći „jer su se uvjeti na tržištu kapitala promijenili.”
Svaki drugi želi promjenu!
Utoliko ne čude ni rezultati on-line istraživanja na temu „Zadovoljstvo bankama.” Prema dobivenim rezultatima tek je svaki drugi poslovnjak zadovoljan svojom poslovnom bankom, i ne razmišlja o promjeni postojeće banke. To je podatak koji bi svakako trebao zabrinuti menadžere u bankovnom sektoru, ali i prilika koja se otvara da neka banka agresivnijom promidžbom pobere nezadovoljnike na tržištu. Jer, kriza neće trajati vječno, zar ne?
Poslovnjaci biraju banku prema raširenosti mreže poslovnica i bankomata (20 posto) te statusu te banke u društvu (16 posto). Otprilike takva je i percepcija kvaliteta banaka u poslovnim krugovima pa prednjači PBZ sa 27 posto, a slijede ju ZABA (25) Raiffeisen (19) te Erste sa 9 posto.