Dok osiguranje i dalje predstavlja jedan od sektora globalnog gospodarstva s najviše pretrpljenih poremećaja, a predsjednici uprava osiguravajućih društava zabrinutiji su zbog tempa tehnoloških promjena od predsjednika uprava u bilo kojoj drugoj industriji, više od 90% optimistično je po pitanju ostvarenja prihoda svojih organizacija tijekom sljedeće tri godine.
Ove je godine 100 predsjednika uprava u sektoru osiguranja sudjelovalo u PwC-ovom 21. globalnom istraživanju mišljenja predsjednika uprava. Rezultati pokazuju da predsjednici uprava u sektoru osiguranja dijele općenito pozitivan stav, ali stvaran rast u pravilu nije ispunio očekivanja. U izvješću kojeg nazivaju „Sljedeći veliki skok“ objašnjeno je na koji način osiguravajuća društva mogu potaknuti rast prihoda, istovremeno smanjujući troškove.
Ključni nalazi
- Polovica predsjednika uprava u sektoru osiguranja vjeruje kako će se globalni gospodarski rast poboljšati tijekom idućih 12 mjeseci i zabilježiti rast u odnosu na samo 19% u 2017.
- Predsjednike uprava u sektoru osiguranja najviše zabrinjavaju tri pitanja: prenormiranost (95%), kibernetičke prijetnje (93%) i brzina tehnoloških promjena (85%)
- Više od 80% predsjednika uprava u sektoru osiguranja zabrinuto je zbog nedostatka digitalnih vještina unutar industrije i među svojim zaposlenicima, što je ujedno i najviši postotak među svim sektorima
- Gotovo polovica (49%) predsjednika uprava u sektoru osiguranja planira novi strateški savez ili zajednički pothvat kako bi potaknuli profitabilnost i rast u sljedećih 12 mjeseci
Osnovu za taj optimizam predstavlja i sve veća digitalizacija globalnog gospodarstva, a time i novi pomak u preferencijama kupaca. To otvara niz novih mogućnosti. Primjerice, budući da sve više poduzeća prelazi na digitalne kanale, potražnja za osiguranjem od cyber rizika raste – 40% predsjednika uprava iz svih industrija sada je izuzetno zabrinuto zbog kibernetičkih prijetnji, u usporedbi s tek 24% u 2017. godini. S druge strane, osiguravateljima se otvara mogućnost uvođenja usluga koje se odnose na mobilnost ili pametne kuće opremljene uređajima povezanima putem interneta.
Jasna strategija i smjernice za ubrzanje
Predsjednici uprava u sektoru osiguranja pokazuju veću zabrinutost oko tempa tehnoloških promjena (85%) od lidera u gotovo bilo kojem drugom sektoru. Tehnološki napredak mijenja poslovne i operativne modele, što za sektor koji je navikao na spor razvoj, a ne na ubrzanu transformaciju, svakako predstavlja izazov.
Hvatanje koraka zahtijeva jasnu strategiju i smjernice za odustajanje od naslijeđenih sustava, ubrzavanje automatizacije i polaganje temelja za sljedeći val transformacije. Pojavom nove generacije prediktivne analitike i umjetne inteligencije mijenja se sposobnost osiguravatelja da uoče, predvide i otklone rizike, čime im se otvaraju i značajne mogućnosti. Jedna od njih uključuje regulatornu tehnologiju (RegTech), koja ne samo da može eliminirati troškove u radno intenzivnim područjima kao što su zahtjevi za „upoznavanjem vlastitih kupaca“, već i pospješiti upravljanje rizicima te unaprijediti pouzdanost procesa usklađivanja.
Još uvijek postoji potreba za dugoročnom transformacijom
Međutim, postoji i druga strana medalje kada je riječ o opisanom optimizmu i prilikama. 66% predsjednika uprava osiguravajućih društava i dalje govori o sve većem pritisku na njihove organizacije u smislu postizanja poslovnih rezultata u što kraćim rokovima, a predsjednici uprava u sektoru osiguranja više od onih u bilo kojem drugom sektoru promjene u ponašanju potrošača doživljavaju kao prijetnju rastu (78%). Dakle, iako su možda precijenili utjecaj vanjskih prijetnji i kratkoročnih poremećaja, osiguravatelji ne bi smjeli podcijeniti potrebu za dugoročnom transformacijom u digitalne organizacije usredotočene na kupce, s fleksibilnim poslovnim i operativnim modelima.
Za poticanje inovacija nužan je dijalog između čovjeka i strojeva u „bioničkoj“ organizaciji. To ne znači da jedan diktira uvjete drugome, već da ljudi komuniciraju s umjetnom inteligencijom i robotikom kako bi obostrano poboljšali konačne proizvode. Za ovu transformaciju ključna će biti uspješnost u privlačenju digitalnih kadrova, ali u ovom trenutku samo 19% predsjednika uprava u sektoru osiguranja drži da je to lako ostvarivo. Više od 80% je zabrinuto zbog nedostatka digitalnih vještina unutar industrije (81%) i među svojim zaposlenicima (86%). Iako ovo predstavlja izazov svim sektorima – u istraživanju mišljenja predsjednika uprava zabrinutost je iskazalo oko tri četvrtine sudionika – ovo pitanje ipak najviše brine predsjednike uprava u sektoru osiguranja. Naime, ne traže se samo digitalne vještine; potrebne su i kreativnost i emocionalna inteligencija nužna za inovacije i ponovno povezivanje s kupcima. 86% predsjednika uprava u osiguravajućim društvima smatra da bi uz digitalne vještine u svojoj organizaciji trebali osnažiti i osobne vještine, tzv. soft skills