Donosimo vam savjete portala Mashable na što obratiti pozornost prilikom pokretanja vlastitog biznisa:
1. Ne podcjenjujte poslovni plan
Ukoliko tvrtku planirate pokrenuti isključivo vlastitim sredstvima, odnosno bez pomoći investitora, vrlo je lako previdjeti poslovni plan. Pronađite vremena i osmislite plan poslovanja, marketinšku strategiju i viziju tvrtke. Ne zaboravite se pozabaviti i izlaznom strategijom. Mislite li kako će vaša djeca jednog dana preuzeti tvrtku ili ju planirati prodati? O takvim je pitanjima ključno početi razmišljati na vrijeme.
2. Ostavite prošlost iza sebe
Ukoliko iza sebe već imate poduzetničkog iskustva, ne zaboravite kako se tržište i njegova pravila neprestano mijenjaju. Ne opterećujte se bivšom konkurencijom i nekadašnjim potrebama potrošača, već se usredotočite na novu etapu poslovanja.
3. Ne zapošljavajte prijatelje
Ukoliko većinu radne snage čine vaši prijatelji, mogli biste se dovesti u nezgodnu situaciju. Ako se poslovno-prijateljska suradnja ne odvija onako kako ste zamislili, stavite osjećaje na stranu uz nadu kako će se vaši prijatelji ipak bolje snaći u drugačijem poslovnom okruženju. Koliko god vam se činilo kako vas prijatelji nikada neće iznevjeriti, mogli biste se susresti s nizom problema na radnom mjestu; od lijenosti pa sve do prevare. Vjera u ljude pozitivan je stav kojeg se ne biste trebali odreći, no povjerenje pod svaku cijenu moglo bi vas skupo koštati.
4. Ne brzajte s novim idejama
Kad je riječ o novim inicijativama, potrebno je, baš kao i s poslovnim planom, dobro razmisliti prije donošenja odluke. U ranoj fazi poslovanja, lako bi vas mogla pogoditi poduzetnička groznica i nagon za realizacijom svake nove ideje. Želja za napretkom jedan je od ključnih faktora uspješnog poslovanja, no pazite da ne izgubite fokus te se izgubite u moru teško provedivih ideja.
5. Oprezno s popustima
Mnoge mlade kompanije misle kako su veliki popusti na početku poslovanja ključni za probijanje na tržište. Pridobivanje pažnje potrošača je važno, no neodržive cijene brzo će vas povući na dno. Umjesto niskim cijenama, potrošače pokušajte privući kvalitetom proizvoda ili usluge.
6. Ne bojte se neuspjeha!
Nogometni stručnjak Sven-Goran Eriksson jednom je prilikom izjavio, “Najveća prepreka na putu do uspjeha je strah od neuspjeha”. Poduzetnički put često je kvrgav pa je lako podleći stresu i panici. Ne dopustite da vas strah od neuspjeha koči u ostvarivanju vaših snova. Učite na svojim greškama, jer što prije padnete, prije ćete otkriti kako uspjeti.