HŽ Infrastruktura godišnje bi trebala obnoviti oko 45 kilometara pruga, no zbog pomanjkanja sredstava za investicije i neracionalnog trošenja državnih sredstava godišnje se obavlja tek pet do 10 kilometara remonta.
Obnova nužna
Zbog toga su pak tvrtke koje se bave gradnjom i remontom stabilnih postrojenja dovedene na rub propasti – za Remont i održavanje pruga, Pružne građevine, POSIT i PRO-REG godišnji remont 45 kilometara predstavljao bi optimum kako bi poslovali pozitivno, uz mogućnost opremanja pružnom mehanizacijom i drugom opremom.
Sindikat stoga traži da HŽ Infrastruktura angažira sredstva za nabavku tračnica, pragova, tucanika i ostalog materijala, a navedene tvrtke imaju znanje i radnike koji će bez dodatnih troškova realizirati svaki radni zadatak. Na dijelu lokalnih pruga i industrijskim kolosijecima remont se može obaviti i s rabljenim tračnicama i pragovima.
Prave se projekti za nove – novaca nema ni za postojeće
Osim toga, dok su naši radnici bez posla jedini veći posao remonta pruge Vinkovci-Tovarnik obavljaju Talijani sa srpskom i bosanskom radnom snagom, tvrdi sindikat.
Suludo je što postojeće pruge propadaju, dok se istovremeno HŽ Infrastruktura zadužuje za 27 milijuna eura kako bi financirala IGH koji izrađuje projekte novih pruga za čiju gradnju ne postoje izvori financiranja.
Od Vlade tražimo da zaustavi višegodišnje neracionalno ponašanje HŽ Infrastrukture, a ako je cilj toga uništavanje Remonta i održavanja pruga, Pružnih građevina, POSIT-a i PRO-REG-a kako bi posao preuzele tvrtke iz “građevinskog lobija”, ili ako je cilj tiha eutanazija željeznica u Hrvatskoj, spremni smo to spriječiti svim sredstvima sindikalne borbe, uključujući i blokadu željezničkih koridora pružnom mehanizacijom, ističu sindikalci.