Hendal je najveća domaća istraživačka agencija, koja kvalitetu usluge podržava normom ISO 20252. A u njezinu izvještaju o poslovnom optimizmu hrvatskih direktora za kolovoz ove godine stoji zaključak da se nakon velike krize u srpnju indeks ipak popravlja…
Bolje nego prije
Na skali od 0 (potpuni pesimizam) do 100 (neutralno, referencijska točka iznad koje počinje optimizam) indeks zadovoljstva trenutačnim poslovnim okolnostima iznosio je u lipnju ove godine 89,6 bodova, u srpnju daleko manjih 65, a u kolovozu 90,2 boda – što je dakle malo poboljšanje premda čelnici naših poduzeća s nešto više pesimizma očekuju idućih šest mjeseci.
Indeks optimističnosti za gospodarske prilike u tom razdoblju opada – u lipnju iznosio je 86,4, u srpnju 63,6 a u kolovozu 76,9. Ti podaci donose sljedeće vrijednosti ukupnog indeksa poslovnog optimizma za prošlo tromjesečje – u lipnju je iznosio 88, u srpnju 64,3 a u kolovozu ove godine 83,3.
Indeks podjednak u svim područjima
Kako mjerenje uključuje pet djelatnosti na uzorku od 400 hrvatskih poduzeća a ispitani su, rekosmo, njihovi direktori, ocjenu trenutačne poslovne situacije i očekivanja za sljedeće razdoblje moći ćemo proširiti podacima prema sektorima. U proizvodnji indeksi se konstantno smanjuju (u kolovozu primjerice bili su manji od 80), u graditeljstvu su se oba povećala nakon strmoglava srpanjskoga pada, isto vrijedi i za trgovinu, u turizmu trenutačno je dobro, ali očekivanja su loša, što je i logično jer zimi nemamo osobito razvijenu ponudu, dočim u prijevozu i uslugama vlada isto raspoloženje kao u prethodnim djelatnostima – srpanjski pesimizam zamijenio je sramežljivi kolovoški “optimizam”, potaknut valjda ljetom i suncem.