Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Stiže nova recesija!

Dok su drugi inertni… ove kompanije rastu, izlazeći iz krize zdravije i bogatije nego kad je počeo pad.

Sad kad imam vašu pažnju, dopustite mi da pojasnim da ni ja, a ni bilo tko drugi na ovoj planeti ne zna sigurno kada će se dogoditi sljedeća recesija, koliko će ona biti duboka ili dugotrajna te hoće li više imati globalni ili lokalni/regionalni opseg.

Ono što sigurno znamo je da su i američka i kineska ekonomija usporile. Također znamo da su Talijani, Nijemci i Britanci, prema mnogim analitičarima, već u recesiji ili na njenom pragu, kako je Business Insider javio prošlog mjeseca.

Mediji su javili da su i mnoge kompanije, uključujući američke gigante poput General Motorsa i Forda, već u minusu.

Pišući u Harvard Business Reviewu (HBR) ranije ove godine, Martin Reeves, Kevin Whitaker i Christian Ketels – kolege s Instituta Henderson iz BCG-a, internog think-tanka – upozorili su da će se prije ekonomskog sunovrata „previše kompanija pripremiti premalo, prekasno i obrambeno.”

Posebno su me zanimale treće od tri stavke koje su navele: previše obrambene pripreme; što su time mislili?

Pa sam pitao Reevesa.

Ono što su postigli, rekao mi je, je činjenica da čak i za vrijeme recesije neke kompanije uspijevaju poboljšati i svoj relativni i apsolutni učinak. Dok su drugi inertni… ove kompanije rastu, izlazeći iz krize zdravije i bogatije nego kad je počeo pad.

Evo kako HBR članak sažima njihovo istraživanje: „Proučavali smo sva američka javna poduzeća s više od 50 milijuna dolara godišnje u prodaji tokom posljednja četiri pada – uključujući ne samo recesije već i periode značajnog usporavanja rasta [definirane kao razdoblja kumulativnog pada godišnjeg razdoblja rasta BDP-a od najmanje 1% tijekom dvije godine] – i ustanovljeno je da je gotovo tri četvrtine tih kompanija doživjelo pad rasta prihoda. Međutim, 14% firmi uspjelo je, ne samo da ubrzati rast, već i povećati profitabilnost. ”

Kada sam neki dan razgovarao s Reevesom telefonom, razgovarali smo o tom paradoksu: „neobična je okolnost“, kako je rekao, „da bi u vrijeme kada možda najmanje očekujete rast – kada većina drugih kompanija zapravo pada – moglo biti vaše najbolje vrijeme za rast. ”

Pitao sam, što rade paradoksalne kompanije rasta, a što je drugačije od ostalih?

Štednja ili ulaganje?

Kao prvo, rekao mi je da se ne fokusiraju isključivo na “stezanje remena”, što je prva instinktivna reakcija mnogih kada kriza udari.

Iako nisu nesvjesni činjenice da bi ulaganje moglo imati negativne posljedice tijekom općeg pada, kompanije koje i u nevolji traže prednost, shvaćaju da je “smanjenje troškova samo mali dio priče”. Iako čelnici ovih kompanija sigurno ozbiljno shvaćaju prijetnju koju bi mogao predstavljati pad, oni također traže šansu za potencijalni napredak.

Djelovati ranije!

Druga karakteristika je da djeluju rano, prije nego što postoji “konačni dokaz” pada. U trenutku kad ih njihovi konkurenti nisu svjesni, djeluju strateški.

Postoje brojne šarene analogije takvom ponašanju: kupovina nekretnina kada se svi uzdržavaju od toga, na primjer. Volim to smatrati pametnim, kada su drugi zgrčeni u strahu.

Dobar primjer za to je American Express, koji se tijekom financijske krize fokusirao na širenje svoje klijentske baze – ponovno otkrivajući sebe kao bankarsku kompaniju – a ne samo na štednju. Ali bilo je i više od toga. To kako je AmEx reagirao na krizu također se odražavalo na potrošače. Kako ih mogu bolje služiti? Što im treba? – to je bio njihov odnos u kriznim vremenima.

Ispitujući radnje koje je poduzeo direktor AmEx-a Kenneth Chenault tijekom krize, New York Times je zaključio da ih treba gledati „prilično favorizirano“, napominjući da su depoziti klijenata, kao rezultat takvih postupaka, više nego utrostručeni, s 12 milijardi u 2008. na 37 milijardi dolara na kraju 2012. , kada je napisana priča u Timesu.

Više scenarija i otvorene opcije

Treća karakteristika kompanija koje rastu za vrijeme krize je da preslikavaju više scenarija, drže otvorene mogućnosti i strateški ulažu u one proizvode ili usluge koji mogu pomoći najboljim kupcima kada im pomoć najviše treba – drugim riječima, mogu im pomoći da prođu kroz oluju.

Kao što mi je rekao Reeves: “Većina ljudi pretpostavlja da je glavna stvar koja se događa tokom pada – pad, kada je, u stvari, pad samo jedna od važnih stvari.” To nikada nije bilo istinitije nego danas.

Menadžeri to moraju imati na umu, jer će se neke od ovih drugih stvari, poput stalnih promjena u demografiji, tehnologiji, spremnosti i očekivanja radne snage, kao i politici, događati istovremeno. Iz takvog zapleta vanjskih okolnosti ne možete izdvojiti sebe i svoj put.

Imajući to na umu, Reeves, koautor popularne poslovne knjige „Vašoj strategiji je potrebna strategija“, rekao je da je najvažnije biti strateški postavljen u trenutku kada vaši konkurenti nisu.

Odličan savjet, ne samo za sljedeću krizu, već i za dobra vremena.

Napisao: Grant Freeland za Forbes


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Ako želite napredovati u životu, morate se riješiti određenih stvari i trebate zamijeniti trenutne životne poglede novima.

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.