Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Komentari

Što se dogodilo u godinu dana epidemije?

Unatoč tome što su nam mjere za suzbijanje epidemije među blažima u Europi, epidemija koronavirusa je snažno utjecala na većinu grana u gospodarstvu, posebice na turizam i ugostiteljstvo.

Na konferenciji za medije 13. ožujka 2020., premijer Andrej Plenković je obznanio kako “od ponedjeljka nema nastave na razdoblje od dva tjedna u osnovnim i srednjim školama te fakultetima“. Ono što u tome trenutku nismo niti slutili je to da će se ta dva tjedna pretvoriti u mukotrpnih godinu dana borbe protiv dotad nepoznatog virusa.

Unatoč tome što su nam mjere za suzbijanje epidemije među blažima u Europi, epidemija koronavirusa je snažno utjecala na većinu grana u gospodarstvu, posebice na  turizam i ugostiteljstvo.

Potvrdili su to i podaci kojima raspolaže portal MojPosao.

Tržište je ‘potonulo’ u travnju

Usporedbom brojki vidimo kako je u siječnju prošle godine zabilježen minimalni pad ukupnog broja oglasa u odnosu na 2019., u veljači je pad porastao na 10%, a već u ožujku je potražnja za radom doživjela pad od 44% u usporedbi s prethodnom godinom. Tržište rada dno je dosegnulo u travnju, u jeku najžešćeg lockdowna, kada je  objavljeno čak 71% manje oglasa nego u istom razdoblju godinu prije.

Koncem mjeseca, a posebice u svibnju i lipnju, zahvaljujući popuštanju mjera i povoljnijoj epidemiološkoj situaciji, gospodarstvo se počinje ‘buditi’ a broj natječaja za posao rasti i taj trend je nastavljen tijekom ljetne turističke sezone.

Na jesen, kao posljedica pojave novog vala koronavirusa te pooštravanja epidemioloških mjera, dolazi do novog, ovog puta djelomičnog, zatvaranja gospodarstva i ponovnog značajnijeg pada potražnje za radnom snagom koji je nastavljen sve do kraja prošle, ali i početkom nove godine.

Međutim, u veljači primjećujemo prve naznake oporavka tržišta rada, a u ožujku je po prvi put u godinu dana broj objavljenih natječaja za posao premašio brojke iz prethodne godine.

Najpogođeniji su poslodavci i radnici u turizmu

Najveći pad potražnje za radnom snagom zabilježen je u sektoru turizma, gdje je objavljeno čak 57% manje oglasa za posao nego godinu ranije, zatim u ljudskim resursima (-55%) te u kategoriji Briga o ljepoti i sport (-53%). U oglasima najbrojnijoj kategoriji Prodaja i trgovina objavljeno je upola manje oglasa u odnosu na 2019. godinu (-50%).

S druge strane spektra, iako malobrojne, nalaze se kategorije zanimanja u kojima je zabilježen rast potražnje za radnicima – Obrazovanje i znanost (+30% u odnosu na 2019.), Zdravstvo, socijalni rad (+26%), Skrb o djeci i starijima (+22%) te Graditeljstvo, geodezija, geologija (+19%).

Kako je počela 2021. godina?

Na portalu MojPosao je od početka 2021. godine objavljeno gotovo 10.000 oglasa za slobodna radna mjesta, što je 13% manje nego prošle godine. Kao što na grafu možemo vidjeti, tijekom prva dva i pol mjeseca 2020. broj objavljenih oglasa bio je za svega 9% manje nego godinu prije. Ako tome pridodamo ovogodišnji pad od 13% u odnosu na prošlu godinu dolazimo do zaključka kako je u svega dvije godine s tržišta rada nestala petina oglasa za posao.

Promatrano po mjesecima, situacija ipak izgleda nešto bolje. U siječnju 2021. imali smo pad broja oglasa od 33% u odnosu na prošlu godinu, u veljači je pad smanjen na 6%, a trenutno, u prva dva tjedna ožujka (dok još prošle godine nije bilo lockdowna), bilježimo rast potražnje za radnicima od 12%!

Naravno, ne nalaze se sve kategorije zanimanja u istoj situaciji. U najbrojnijim kategorijama poput turizma i prodaje još uvijek je primjetan pad u ukupnom broju oglasa (-16% prodaja, -15% turizam).

U siječnju je situacija u kategoriji Turizam i ugostiteljstvo bila alarmantna jer je pad potražnje za radom iznosio visokih 81% odnosu na 2019. godinu. Međutim, s popuštanjem mjera i dolaskom proljeća, kao i cjepiva, primjećujemo iskorak u pozitivnom smjeru. U veljači je pad sveden na 33%, a u ožujku na svega 15% u odnosu na ožujak prošle godine. Gledajući samo prva dva tjedna ožujka, broj objavljenih oglasa je gotovo identičan kao i lani.

Sličan trend primjećujemo i u Prodaji i trgovini. U siječnju je pad broja oglasa u toj kategoriji iznosio 45%, u veljači je smanjen na 30%, a u prva dva tjedna ožujka taj postotak prepolovljen i trenutni pad broja objavljenih natječaja za posao iznosi 16%.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.