Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Financije

Studenti o novcu i bankama

Studenti vole profesore s praktičnim znanjem

Oni su potpuno nova generacija korisnika bankarskih usluga: dobro su informirani i upućeni u troškove i naknade; rijetko ulaze u poslovnice, ali im je važno kako je uređena njihova banka; imaju skromne financije, ali traže vrhunsku uslugu; skloni su štednji i prate što se zbiva na tržištu kredita.

To su rezultati istraživanja «Novac je važan, znanje je važnije» koje je tijekom veljače 2016. provela Hrvatska poštanska banka u suradnji s portalom studentski.hr i u kojem je sudjelovalo više od 1000 hrvatskih studenata iz cijele Hrvatske.

Većina ispitanika dobro poznaje financijske pojmove i bankarske proizvode pri čemu su, budući ekonomisti, očekivano imali najviše točnih odgovora. U usporedbi s našim prošlogodišnjim istraživanjem u kojem su također imali priliku odgovarati na pitanja o financijama, ovaj su put studenti bili puno uspješniji.

O novcu i bankama – Većina ispitanika, čak 84%, ima neutralan stav prema novcu dok je za samo 5% studenata novac izvor sreće. Za 11% njihovih kolegica i kolega novac je nužno zlo, a u toj je skupini najviše studenata tehničkih usmjerenja. Na pitanje što je za njih banka, samo 4% prvo spominju da je to adresa gdje će tražiti kredit, a 9% kaže da je banka izvrsno mjesto za rad. Za većinu, 77%, banka je samo institucija koja pruža financijske usluge.

Samo 2% studenata bez računa – Istraživanje je potvrdilo da je studentska populacija sve važniji i zahtjevniji segment klijenata koji prati cijene bankarskih usluga, pogodnosti i trendove. Većina ispitanih, 84% njih, račun u banci ima duže od dvije godine što pokazuje određeno iskustvo u poslovanju s bankama (iako raspolažu sa skromnim financijama ili upravo zbog potrebe da s njima dobro upravljaju*) na kojem temelje sve veća očekivanja i znaju što žele – to je vrhunska usluga, pogodnosti za vjerne klijente, dostupnost i stručnost.

Koliko dugo imaš otvoren račun u banci?

 Untitled

Prate troškove, gledaju pogodnosti, slušaju preporuke – Za većinu sudionika istraživanja, 43%,  visina naknada glavni je kriterij za odabir banke, a svaki četvrti poslušat će preporuku. Na pitanje što je najvažnije u poslovanju s bankom više od polovice, 53%, odgovara da su to niži troškovi, a dobro mobilno bankarstvo koje će im uštedjeti vrijeme odlučujuća je stvar za svakog trećeg ispitanika. Iako poslovnice banke posjećuju rijetko ili ponekad, kako kaže 88% njih, neki studenti sami navode da im je važna blizina banke, ugodan interijer i ljubaznost.

Što utječe na tvoj odabir banke?

 Untitled

Za štednju biraju kune – Kune su u blagoj prednosti pred eurima kad je riječ o štednji i za njih bi se odlučilo čak 43% ispitanika. Štednja im je očigledno važna stvar pa tako samo 4% studenata kaže da o njoj ne razmišljaju i da ih ne zanima. Iako mjesečno raspolažu s malim iznosom (više od polovice studenata za osobne potrebe raspolaže s najviše 500 kuna mjesečno**) zaključujemo da pokazuju veliko zanimanje za štednju i to posebno žene.

Financijska pismenost – Izgleda da sve veći naglasak na financijskoj pismenosti u Hrvatskoj, posebno mladih, rezultira sve većom upućenošću u financije, boljim poznavanjem financijskih  pojmova i usluga. Tako 72% studenata zna razliku između debitne i kreditne kartice, isto toliko njih zna da je elektroničko bankarstvo najbrže rastuća bankarska usluga, a više od 80% zna što je trajni nalog, dionica i dividenda. Iako sami nemaju kredite poznata su im iskustva dužnika, rekli bismo da uče na tuđim greškama te 59% zna koja banka nije odobravala kredite u švicarcima.

*Najviše troše na stan i hranu, ne zadužuju se, 39% ima i vlastitu zaradu od povremenih poslova (iz prošlogodišnjeg istraživanja HPB-a i portala studentski.hr «Financijska slika hrvatskog studenta»)

**Većina studenata mjesečno raspolaže s najviše 500 kuna ne računajući troškove stana i hrane (iz prošlogodišnjeg istraživanja HPB-a i portala studentski.hr «Financijska slika hrvatskog studenta»)


Pročitajte još:

Ljudski resursi

U prilogu donosimo 7 koraka pomoću kojih ćete djelovati uvjerljivo, te se prezentirati i pokazati kako ste osoba koja posjeduje integritet.

Komentari

S eksplozijom e-trgovine raste i broj skladišta diljem svijeta. Naime, s procijenjenih 151.000 skladišta u 2020. očekuje se rast na 180.000 skladišta do 2025....

Komentari

'Recite nam nešto o sebi' je pitanje koje nećete moći izbjeći ni na jednom intervjuu za posao.

Komunikacija

Konflikti su više nego samo nesporazumi, naime kod konflikata pojedinci osjećaju prijetnju sebi, te stoga ne možemo misliti kako će nestati sami od sebe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.