Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Suradnja u lancu opskrbe ključ za opstanak kompanija

Hrvatska ne može zatvoriti oči pred nepredvidivim promjenama uzrokovanim još jednom globalnom krizom na obzoru, zaključeno je na današnjoj Supply Chain Management Areni, regionalnoj konferenciji direktora lanaca opskrbe.

Hrvatska ne može zatvoriti oči pred nepredvidivim promjenama uzrokovanim još jednom globalnom krizom na obzoru, zaključeno je na današnjoj Supply Chain Management Areni, regionalnoj konferenciji direktora lanaca opskrbe.

Situaciju dodatno kompliciraju i zahtjevi kupaca koji postaju sve specifičniji i manje predvidivi. U takvom okruženju gotovo je nemoguće uspjeti sam. Suradnja između partnera u lancu opskrbe postaje iznimno važna za opstanak kompanija u nepredvidivim vremenima koja dodatno otežavaju njihovo poslovanje, naglasio je u svom uvodnom predavanju Tomislav Čorak, mlađi partner u A.T. Kearneyju.

Rezultati AT Kearneyeva globalnog istraživanja pokazuju kako su u različitim industrijskim sektorima upravo oni najuspješniji u upravljanju lanacima opskrbe višestruko rasli u odnosu na svoju konkurenciju. Primjerice Apple, lider u lancu opskrbe u području potrošačke elektronike, narastao je skoro pet puta u proteklih pet godina, dok je istovremeno njegova konkurencija bilježila rast manji od 50 posto pa čak i pad. No, analize pokazuju kako unatoč brojnim investicijama u lanac opskrbe, mnoge kompanije ne postižu očekivane rezultate. „Samo rezanje troškova u lancu opskrbe nije rješenje. Iznimno je važna suradnja između snažnog brenda i proizvodnje s niskim troškovima koja će stvoriti win-win situaciju s aspekta cijena i znanja. Naše istraživanje pokazuje kako više od polovice proizvođača robe široke potrošnje smatra da je glavni uzrok loših rezultata investicija neefikasnost lanca opskrbe.

Nedostatak inovacija

Inovativnost se također pokazala kao ozbiljan problem jer 9 od 10 novih proizvoda široke potrošnje su zapravo inkrementalni, a ne inovativni, dok istovremeno 60 posto kompanija investiranjem u lance opskrbe očekuju povećanje raznolikosti proizvoda. Često je razlog lošim rezultatima nerazumijevanje promjenjivosti svjetskog tržišta i čitave ekonomije, koja itekako utječe na kompanije, pa tako i one u Hrvatskoj i regiji. To naravno uključuje razumijevanje promjenjive baze potrošača, fragmentacije ponašanja potrošača, kontinuirane potrebe za vrijednošću, kompleksnosti državnih propisa i povećane prisutnosti tehnologije.“, objasnila je mlađa partnerica  Melanie Seier Larsen.

AT Kearneyevi stručnjaci upozorili su na niz problema u područjima nabave, proizvodnje, distribucije i maloprodaje, za koje je jedino rješenje prilagodba globalnim trendovima i primjerna najboljih rješenja iz europske i svjetske prakse. „Hrvatske kompanije moraju svoju strategiju nabave aktivno usmjeriti na globalno tržište i pametnim investicijama u inovacije, što je jedini način za nadvladavanje iznimno volatilnih cijena sirovina. Istovremeno proizvodnja mora postati fleksibilnija i kompanije se trebaju usmjeriti na specijalizirane logističke usluge. Povećane cijene sirovina, zajedno s potrošačima zarobljenim u nestabilnoj financijskoj situaciji, mogu se nadvladati samo inovativnošću”, upozorio je Srečko Debelak, viši direktor u A.T. Kearneyju.

Kreativna maloprodaja

Kada je riječ o maloprodajnoj industriji, iz AT Kearneya najavljuje daljnju konsolidaciju i povećanje globalne nabave, što će zauzvrat povećati zahtjeve za efikasnijim i fleksibilnijim lancima obskrbe. Maloprodaja u Hrvatskoj i regiji će odgovoriti na promjene u globalnom okruženju povećanom upotrebom online kanala, manjim formatom prodavaonica i optimizacijom polica. „Budućnost je u virtualnim kanalima prodaje, tako da će kontakt s trgovinom i osobama koje rade u njima postati skoro pa suvišni. Maloprodaja je iznimno kreativna u ovom pogledu počevši od mogućnosti kupnje svih proizvoda preko telefona i Interneta pa sve do virtualnih blagajni u trgovinama i tehnološki naprednih kolica koje govore kupcu koliko je potrošio i koji su proizvodi taj dan na sniženju.

U fokusu maloprodaje je naravno zadržavanje ili čak snižavanje operativnih troškova maloprodajnih mjesta i maksimalno zadovoljavanje potreba kupaca kroz takozvani multishop koji omogućava kupovinu različitih proizvoda na jednom mjestu, te specijalizaciju trgovina. Tako će primjerice u skladu sa željom rastućeg broja starijih kupaca, maloprodajni lanci u regiji otvarati manje trgovine kupcima u susjedstvu.”, zaključila je Melanie Seier Larsen.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.