Unatoč uvriježenom mišljenju da hrvatski građani žive iznad svojih materijalnih mogućnosti, svaki četvrti stanovnik Hrvatske ovog ljeta ostat će doma, odnosno neće nigdje otputovati, pokazuje istraživanje koje je proveo GfK. Istovremeno, 10 posto građana otputovat će u inozemstvo, Južni Jadran posjetit će 12 posto građana, Sjeverni 21, a Srednji Jadran čak 30 posto građana.
Ipak, to ne isključuje da se građani neće opuštati od dnevnih obveza. Prilika za “bijeg” iz stvarnosti najčešće se traži u jednodnevnim izletima vikendom izvan mjesta stanovanja, dakle bez noćenja. Na ovakav vid odmora odlučuje se 44 posto Hrvata i to u prosjeku 10 puta godišnje. Više od 10 puta na izlet odlazi 27 posto građana. Naravno, kada su u pitanju jednodnevni vikend izleti bez noćenja, najčešće se odabiru one destinacije koje su blizu mjestu stanovanja. S druge strane, upola manje se ide na vikend izlet koji uključuje jedno noćenje. Pri tome najčešće se odlazi u kontinentalni dio Hrvatske (34 posto), zatim na Srednji (23 i Sjeverni Jadran (21, u inozemstvo (15), a na Južni Jadran svega 7 posto.
Na dulji vikend (sa noćenjem), češće od ostalih, Zagrepčani odlaze na Sjeverni Jadran (38 posto), Istrijani u kontinentalni dio Hrvatske, a zbog blizine Italije, češće od ostalih otputuju u inozemstvo (24). Više od polovice Slavonaca (57 posto) bira kontinentalni dio Hrvatske, dok osobe iz Sjeverne Hrvatske skoro podjednako na produljeni vikend odlaze na kontinent, srednji i sjeverni Jadran. Dalmatinci, vjerojatno bježeći od svoje svakodnevice i sunca, preferiraju kontinentalni dio zemlje (39 posto).
Kada se već odluče na putovanje gotovo polovica Hrvata (47 posto) informacije o svojoj destinaciji najčešće traži od prijatelja, službenih stranica i općenito interneta 24 posto. Na kraju, kada pronađu potencijalno odredište za odmor, hrvatski građani kvalitetu smještaja i svega ostalog provjeravaju najčešće online preko portala za rezervaciju (46 posto), nešto manje (42 posto) to će učiniti preko prijatelja, a 39 posto će se odlučiti na provjeru preko komentara i blogova na internetu.