Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Svaki party na svijetu naše je tržište

Iako se tvrtka bavi organiziranjem raznih događaja, u potpunosti se okrenula Drinkopolyju, koji ima odličan izvozni uspjeh.

Iako se tvrtka bavi organiziranjem raznih događaja, u potpunosti se okrenula Drinkopolyju, koji ima odličan izvozni uspjeh.

Gotovo 75.000 kutija hrvatske društvene igre za odrasle Drinkopoly ovih dana putuje u engleske, talijanske, francuske, njemačke, mađarske, slovačke i češke gradove. Osmišljena, prevedena na svaki od tih jezika, tiskana, sklopljena i dizajnirana u Hrvatskoj, ova igra naći će se na kućnim zabavama uz puno alkohola. Ako se pita stručnjake, diskutabilno, a prema Domagoju Dujiću i Filipu Smerdelju, koji su sa svojim timom osmislili igru, vrlo profitabilno. U 2010. ostvarili su prodajom igre 200.000 kuna prometa, no već u prva tri tromjesečja prošle godine prodaja je premašila milijun kuna. I u ovoj godini planiraju ostvariti rast tri do četiri puta veći od prošlogodišnjeg.

Lansirao ih Tisak media

“U godini zahvaćenoj ekonomskom krizom i recesijom naša je tvrtka, koja je stara dvije godine, narasla deset puta i gotovo 70 posto prihoda je iz izvoza”, kaže Filip Smerdelj koji često ponavlja njihovu priču. Otvorili su tvrtku Kreativni događaji koja je prvo dobro poslovala, a onda ih je zaustavila kriza pa više nije bilo puno posla. Odlučili su razviti novu društvenu igru, i to sasvim slučajno. Nedostatak brzog dizanja atmosfere na partyjima kroz neku interakciju nije postojao. Kroz jedno, kako kaže Smerdelj, spontano igranje jedne poznate društvene igre došli su na ideju da objedine nekoliko društvenih igara u jednu. Među njima su se trebale naći i igre uz koje su odrasli poput “Što da radi ovaj fant”, koje bi trebale zabavom ujediniti dva različita društva koja su se našla na kućnom tulumu te potaknuti interakciju među igračima. “Krenula su sastančenja, ‘brainstormin i nakon pola godine izbacili smo igru”, prisjeća se Smerdelj. Počeli su razvijati ideju u siječnju 2010., a na domaće tržište su izašli 1. lipnja 2010. godine. “Patentiranje i zaštita brenda. To je bila prva stvar koju smo napravili. Tada nam se to činila užasno velika investicija jer nismo znali što ćemo sve napraviti s proizvodom, ali danas nam to puno znači. Zaštitili smo proizvod u Ženevi, u Zavodu za intelektualno vlasništvo”, kaže Dujić. Krajem rujna 2010. potpisali su ugovor s Tisak medijom Ivice Todorića i ušli u sve njihove prostore u petnaestak hrvatskih gradova. Domagoj Dujić kaže da im je to bila odskočna daska za daljnji razvoj. Nakon toga o igri su počeli pisati mediji, ušli su na police raznih trgovačkih lanca i počeli s internetskom prodajom. Za igru koja stoji nešto više od 150 kuna zainteresirala se i slovenska tvrtka iz Novog Mesta pa je Slovenija postala prva zemlja u koju su izvezli Drinkopoly.


U pohodu na SAD

Nakon Slovenije počeli su distribuciju u Austriji, a krajem listopada počela je i prodaja u SAD-u za koju su pregovori trajali više od pola godine zbog veličine tržišta i usuglašavanja pravnih odredbi. U međuvremenu su izašli na poljsko tržište, a prije Božića potpisali su ugovore s distributerima u Italiji, Francuskoj, Njemačkoj, Mađarskoj, Slovačkoj, Češkoj, Engleskoj te Australiji i Novom Zelandu. “Ono na što smo ponosni jest što se cijeli proizvod radi u Hrvatskoj. Sve ono što se u Europu izvozi proizvedeno je u Hrvatskoj i tako će i ostati. Dizajn, tiskanje, sklapanje igre”, govori Dujić. Ipak, igra namijenjena američkom tržištu i onom u Australiji te Novom Zelandu proizvodi se u Kini zbog isplativost, a kako napominje Smerdelj, u Hrvatskoj tolike količine ne bi mogli ni proizvesti. No organizacija u početku nije bila laka. “Cijeli novi svijet”, naziva Smerdelj situaciju u kojoj su se našli prije dvije godine. Znali su da žele igru, ali nisu znali kako je razviti ni gdje je proizvesti. Pitamo, kako je to onda išlo. “Išlo je malo sporije”, smije se Smerdelj. “Ma nije išlo sporije”, kontrira Dujić. Kaže da su dosta dobro to odradili zahvaljujući poznanstvima, a uostalom sav su novac potrošili na razvoj i zaštitu igre. “Poznanstva su nam puno pomogla u marketingu. U početku nismo imali budžet za marketing jer sve što smo imali potrošili smo. Radili smo partyje po klubovima, barovima, festivalima”, objašnjava Dujić. Upravo to što se njihova tvrtka Kreativni događaji bavi organizacijom raznih događaja poput privatnih zabava, domjenaka i rođendana sigurno je pomoglo promociji igre. Naime, svako događanje ovakve vrste povoljan je “teren” za isprobavanje Drinkopolyja. I Facebook, kao jednim dijelom besplatni oblik komunikacije i oglašavanja, spominju kako jedan od ključnih faktora u promociji. Problem je bio zakupiti internetsku domenu drinkopoly.com jer je već bila zauzeta, ali se ubrzo našla na aukciji. “Domagoj je pregovarao cijelu noć i uspjeli su je otkupiti od prethodnog vlasnika.”

Igra za novo vrijeme

Društvena igra je baza na kojoj misle graditi brend Drinkopoly. Iako se tvrtka ponajprije bavi organizacijom događaja, Drinkopoly vide kao bazu svoje prepoznatljivosti. Plan im je ove godine izdati nekoliko inovativnih proizvoda koji će se moći upotrebljavati po kućnim tulumima. Do sada su se držali samo društvene igre Drinkopoly pa je novost vezana uz tu igru nedavno izdana aplikacija za iPhone i iPad. “Kompletno je cijela igra na ekranu, baca se kockica, povlače karte. Igra je identična kao i u stvarnosti jer je izrađena u 3D tehnologiji”, govori Smerdelj upirući prstom po iPadu. Verziju za IPhone ne naplaćuju jer je smatraju određenom promocijom zato što nije toliko igriva na iPhoneu zbog veličine ekrana. s Appleovih stranica igra je u tri tjedna preuzeta 30 do 40.000 puta.

Srpska inačica – Cugopol ne smatraju konkurencijom

Srpska inačica Drinkopolyja zove se Cugopol, a Dujić i Smerdelj kažu da Cugopol ne smatraju pravom konkurencijom. “To je izašlo nekoliko mjeseci nakon nas. Međutim, proizvod je po kvaliteti neusporedivo lošiji, a i koncept igre uvelike je drukčiji od Drinkopolyja. Razlika je od samih igračkih polja pa sve do kartica sa zadacima”, komentiraju.

Poslovni.hr


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.