Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

EU fondovi

Sve o nepovratnim sredstvima iz IPA fondova – pet koraka u procesu natječaja

IPA (Instrument pretpristupne pomoći) hrvatskim je prijaviteljima trenutačno jedan od najpoznatijih i najdostupnijih programa. Osnovni cilj toga programa, koji će trajati do kraja 2013. godine, jest pomoći Hrvatskoj u prilagodbi pravne stečevine i gospodarskih tokova s onima u Uniji te pripremiti Hrvatsku za što iscrpniju i kvalitetniju upotrebu strukturnih fondova.

IPA (Instrument pretpristupne pomoći) hrvatskim je prijaviteljima trenutačno jedan od najpoznatijih i najdostupnijih programa. Osnovni cilj toga programa, koji će trajati do kraja 2013. godine, jest pomoći Hrvatskoj u prilagodbi pravne stečevine i gospodarskih tokova s onima u Uniji te pripremiti Hrvatsku za što iscrpniju i kvalitetniju upotrebu strukturnih fondova.

Otkad mu je 2007. godine Hrvatska pristupila, njegove su komponente zamijenile dotadašnje programe kao što su CARDS, PHARE, ISPA i SAPARD…

Što je IPA?

IPA sadržava pet komponenti: jačanje kapaciteta i izgradnju institucija, prekograničnu suradnju, regionalni razvoj, razvoj ljudskih potencijala i ruralni razvoj koje zajednički provode brojna tijela kao što su Središnja jedinica za financiranje i ugovaranje, brojna ministarstva i agencije te ostale državne uprave organizacije. Važnost programa očituje se u činjenici da ga mogu iskoristiti svi sektori u društvu, stoga se on često nameće kao prvi korak u svladavanju velikog broja europskih programa.

Iako je dosad o IPA-i održan velik broj edukacija i radionica, još postoji velik broj potencijalnih korisnika koji se ne mogu snaći u brojnim procedurama, natječajima, obrascima za prijavu projekata i drugim vrlo važnim čimbenicima koji omogućuju kvalitetnu prijavu i evenutalno dobivanje nepovratnih sredstava.

Na putu za dobivanje nepovratnih sredstava potrebno je uspješno savladati nekoliko razina ili koraka koje ću opisati u ovoj i nekoliko sljedećih kolumni:

korak 1 – identifikacija natječaja

korak 2 – analiza natječajne dokumentacije

korak 3 – osmišljavanje projekta

korak 4 – priprema projektne dokumentacije

korak 5 – prijava na natječaj.

Korak 1 – identifikacija natječaja

To je prvi i najvažniji korak za sve one koji tek kreću na put EU fondova i financiranja. Prvi je zato što bez natječaja nema ni financiranja projekta, a važan je zato što potencijalni korisnici ovdje uče kako svoju djelatnost i aktivnosti prilagoditi uvjetima natječaja.

Natječaje je moguće pronaći na nekoliko adresa, što ponajprije ovisi o tome koje tijelo je mjerodavno za njegovo raspisivanje. Najefikasnije je informacije tražiti putem interneta, i to na internetskim stranicama tijela koja su ovlaštena za provedbu pojedine komponente.

Korisne stranice

Informacije o prve tri komponente najbolje je tražiti na internetskoj stranici Središnje agencije za financiranje i ugovaranje – SAFU (www.safu.hr). Natječaje iz četvrte komponente valja tražiti na internetskoj stranici Hrvatskog zavoda za zapošljavanje – HZZ (www.hzz.hr) te Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (www.aso.hr), koja je nastala povezivanjem dviju odvojenih agencija u jednu. Natječaji iz pete komponente mogu se pronaći na internetskim stranicama Ministarstva poljoprivrede, ribarstva i ruralnog razvoja (www.mps.hr).

Na svakoj od navedenih internetskih stranica postoji izbornik koji se odnosi na natječaje, EU fodnove ili IPA-u, stoga uz malo pretraživanja neće biti problema pronaći informacije o natječajima. Informacije o aktualnim natječajima i pripadajuća dokumentacija uvijek su dostupne na vidljivim dijelovima internetskih stranica tih tijela, a postoji i mogućnost postavljanja upita o natječajima i redoslijedu njihova objavljivanja elektroničkom poštom ili telefonski.

Pripremite se na vrijeme

Vrijeme objave pojedinog natječaja i prednosti objavljuju se u sklopu radnih programa za pojedinu godinu koji se također nalaze na internetskim stranicama tijela. U radnim se programima nalaze informacije o natječajima koji će se raspisati tijekom određene kalendarske godine, prednosti i teme natječaja, osnovne informacije o prihvatljivim prijaviteljima i partnerima te mogućnostima njihova sudjelovanja, raspon sredstava za koje je moguće aplicirati te ukupan iznost tzv. grant-sheme. Tako objavljeni radni programi omogućuju potencijalnim prijaviteljima pravovremenu pripremu, formiranje konzorcija i osmišljavanje projekata u razumnim rokovima.

Zbog toga je vrlo važno redovito pratiti internetske stranice tijela koja su mjerodavna za provedbu natječaja iz komponente koja vas zanima te započeti s pravodobnom pripremom za prijavu na pojedini natječaj.

U sljedećoj kolumni osvrnut ću se na principe analize natječajne dokumentacije, važne aspekte uputa za prijavitelje, natječajnu dokumentaciju i timski rad u osmišljavanju sadržaja projekta.

Napisao

Preporučujemo

Novosti

Svjetsko tržište aplikacija za mobilne uređaje iz godine u godinu rapidno raste. Do 2014. godine predviđa se kako će dosegnuti nevjerojatnih 58 milijardi dolara.

Izdvojeno

Kratice su u poslovnom svijetu postale dio svakodnevne komunikacije, a engleske skraćenice gotovo su u potpunosti zamijenile nekadašenje nazive kojima smo se koristili prije...

Financije

Većini ljudi primamljiva je pomisao da iz svog naslonjača mogu pratiti tržište, ulagati i, naravno, zarađivati.

Izdvojeno

Malo čiji sandučić elektronske pošte ne krije barem jednu odbijenicu poslanu nakon testiranja ili razgovora za posao.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.