Zamislite vožnju nepoznatim gradom u vašem automobilu. Ulice su vam potpuno nepoznate, a ipak, glas pored vas govori vam koliko ste udaljeni od najbliže opere, što večeras igra u kinu udaljenom tri bloka i koliko mjesta još imaju slobodno. Restorani, košarkaške utakmice, disko klubovi…
2010. godina – budućnost je stigla
Glas koji čujete u ovoj priči nije vaša sveznajuća bolja polovica, niti GPS sustav. Pod nazivom „Infotainmant” informatičke kompanije našle su novo mjesto na kojemu mogu „ugurati” svoje proizvode – kontrolnu ploču automobila. Tako će automobile uz klasični display uskoro krasiti sučelje sa do sada neviđenim mogućnostima.
Nove tehnologije koje multinacionalne kompanije poput Googlea i Intela žele uvesti u autoindustriju uključuju mogućnost primanja mailova, navigacije sa dodatnim sadržajima, pregled web stranica, gledanja filmova, slušanja glazbe, primanja poziva…
„Infotainment” spoj informacija i zabave, u automobilima na Zapadu moći će se kupiti već ove godine. Audi, BMW, Jaguar, pokušavaju razviti svoje sustave koji će biti maksimalno prilagođeni vozačima. Tvrde da im je sigurnost na prvom mjestu.
Što je sa sigurnom vožnjom?
Ipak najozbiljnije zamjerke upućene su baš na tu adresu. Ovakav broj opcija nužno će smanjivati koncentraciju vozača. Osude i zabrinutost zbog novog trenda koji stavlja na kušnju sigurnost u vožnji već stižu.
– Uvođenje informatičkih tehnologija u automobile na ovakav način u najboljem je slučaju neodgovorno, a u najgorem može biti kobno, kako za vozače, tako i za pješake. Žalosno je staviti profit ispred sigurnosti, – komentirao je za New York Times nove trendove autoindustrije profesor Nicholas A. Ashford sa prestižnog MIT-a (Massachusetts Institute of Technology).
“Automobili su novo tržište”
Proizvođači automobila pokušavaju osporiti ovakve „zemaljske” primjedbe objašnjenjima kako će se sve nove funkcije u budućnosti birati glasovno. Napredak u tehnologiji izrade čipova dopušta velike pomake u tehnologijama koje su do sada crpile previše energije za upotrebu u automobilima. Naravno, proizvođače čipova zadovoljno trljaju ruke – novo tržište potencijalno vrijedi milijune dolara.
– Automobili će postati najveći kupci električnih uređaja. U 2010. godini sjesti u automobil postati će potpuno novo iskustvo, – smatra Michael Rayfield, generalni menadžer Nvidia-e, proizvođača čipova, koje je ovaj tjedan objavilo ugovor o suradnji sa Audijem.
Napredak tehnologije neminovno donosi invacije koje svijet čine boljim ili opasnijim mjestom, ovisno o perspektivi. U ovoj priči čini se, saldo na računu proizvođača je najvažniji motivator. Kako ćemo pisati mailove, razgovarati na mobitel, pratiti GPS (i da, skoro zaboravih – voziti!) ostaje nam vidjeti. Možda nam proizvođači ostave mogućnost “all off.” Za svaki slučaj.
