• Baidu je pobjedio Google
Baidu je azijski Google, fenomenalni rezultati krase tvrtku Robina Lia. Baidu drži preko 60% kineskog tržišta, i oko 6% svjetskog tržišta što je na globalnoj razini u rangu s Bingom. Impresivan je podatak da čak 99% kineskih korisnika u nekom trenutku koristi Baidu. Ukoliko se Googleu i otvore vrata kineskog tržišta imat će velikih problema kako bi porazio Baidu.
• Tencent posramio Facebook, Aol i Zyngu po uspješnosti
Vjerovatno nitko nije čuo niti riječ o Tencentu iako je po veličini to treći najveća internet tvrtka koja je javno izlistana na burzi, veća je od eBaya ili Yahooa. Tencent je počeo kao instant masseging uslugom QQ, a sada je najveća društvena mreža u Kini. Novac se ne zarađuje samo od oglašavanja nego i od prodaje virtualnih dobara i društvenih igrica. U međuvremenu Facebook i Zynga kao svjetski lideri u Kini niti ne posluju.
• Tudou, kineski odgovor YouTubeu
Pokrenuti iste godine 2005, jedan u travnju (Tudou), a drugi u studenom (YouTube) danas posluju uspješno i jedni i drugi – ali na sasvim različitim stranama svijeta. Tudou je postigao velik uspjeh, ima preko 40 milijuna videa, pregleda ga mjesečno više od 200 milijuna ljudi. Trennutno je to alat koji prikazuje premium sadržaje, pa možemo reći kako se od YouTubea transformirao u Hulu Azije.
• USHI bolji od LinkedINa
Osnovan od skupine kineskih poduzetnika, vrlo brzo je prihvaćen u poslovnim krugovima i socijalnom umrežavanju tvrtki i rukovoditelja. Kao i ostale zapadnjačke tvrtke i LinkedIn ima problema s poslovanjem u Kini.
• Taobao je azijski eBay
Unatoč velikim ulaganjima eBay u Kini nije postigao što je htjeo. U međuvremenu se pojavio Taobao i preuzeo sav kolač na tržištu. Taobao trenutno generira 29 milijardi dolara vrijednosti robe u godini dana.
• Meuitan kao Groupon
S obzirom na novo tržište koje raste iz dana u dan, Meuitan je najveći Grouponov klon u Aziji. Samo je Sequoia Capitals uložila 5 milijuna dolara u Meuitan, što nam govori kao misle ozbiljno zauzeti tržište grupne kupovine u Aziji.
• MIXI je japanski Facebook
Japanski MIXI je pravi hit socijalnih mreža, oni ne mare za prave identitete kao Facebook, razina sigurnosti je velika iako se korisnici koriste avatarima i nadimcima. MIXI ima 80% tržišta u Japanu, posluju pozitivno i javno se trguje dionicama tvrtke. Facebook tek ulazi na tržište Japana pa još trebamo vidjeti kako će se odvijati ova borba.
• GREE.JP u vlasništvu drugog najmlađeg milijardera na svijetu
Osnivač brzo rastuće socijalne stranice za umrežavanje GREE je najmlađi azijski milijarder i drugi najmlađi u svijetu. Nakon što je radio kod milijarder Hiroshi Mikitani vlasnika MIXI-a, Yoshikazu Tanaka s 32 godini je pokrenuo revoluciju u Japanu. Gree je socijalna mreža koja za razliku od MIXI-a baziranog na internet, baziran na mobitele. Korisnici svojim avatarima kupuju virtualnu robu i usluge, a tvrtka koja je izlistala dionice na Tokijskoj burzi zarađuje milijarde.
Ukoliko ste pomislili kako je zapadnim tvrtkama nemoguće poslovati na istoku- to nije istina. Postoje i svijetli primjeri tvrtki koje su se uspjele izboriti za svoje mjesto i u Aziji. Riječ je o Twitteru i Yahoou, jedinim kompanijama koje su uspjele ostvariti uspjeh u Kini i Japanu. Yahoo je najpopularniji online portal u Japanu i vjerovatno najpopularnija zapadnjačka tvrtka koja posluje u Aziji.