Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Izdvojeno

Trebamo li isticati očito? Štedjeti treba i kad tvrtki dobro ide

U financijskih izvještajima biti će sumirane sve vaše poslovne aktivnosti tokom godine. Jeste li vodili dovoljno računa o troškovima? Koje ste korake mogli poduzeti kako biste ih racionalizirali?

U financijskih izvještajima biti će sumirane sve vaše poslovne aktivnosti tokom godine. Jeste li vodili dovoljno računa o troškovima? Koje ste korake mogli poduzeti kako biste ih racionalizirali?

U financijskih izvještajima biti će sumirane sve vaše poslovne aktivnosti tokom godine. Jeste li vodili dovoljno računa o troškovima? Koje ste korake mogli poduzeti kako biste ih racionalizirali?

Ukoliko se u današnje vrijeme otežanih ekonomskih uvjeta želi zadržati konkurentnost na tržištu, u ostvarivanju tog cilja poduzetnici i menadžeri trebali bi se voditi prvenstveno strategijom troškovnog vodstva. S obzirom da troškovi imaju vrlo važan, ako ne i presudan utjecaj na veličinu dobiti, neka vam ovaj članak posluži kao vodič kroz upravljanje troškovima u narednoj poslovnoj godini.

Na troškove se pokušava utjecati kroz različite načine i strategije. Mjere koje se pritom koriste često ovise i o razini ekonomskog znanja poduzetnika ili menadžera koja sežu od vrlo stručnih do osnovnih. Oni savjesni i sa više stručnog znanja smanjuju troškove gdje god je to moguće, čak i one najpotrebnije, dok drugi svjesno ili nesvjesno dopuštaju trošenje preko svake mjere, ne razmišljajući pritom o mogućim posljedicama.

ŠTEDJETI TREBA I KADA PODUZEĆE DOBRO POSLUJE

Upravljanje troškovima je ozbiljan, kontinuiran i odgovoran posao. Nažalost najčešće mjere menadžera/poduzetnika u kontroli troškova svode se na „zavaravanje savjesti“ tj. na racionalizaciji kroz nebitne stavke dok istodobno glavne stavke troškova teku nekontrolirano i bez ikakvog nadzora. U praksi, problem u upravljanju troškovima najčešće dolazi do izražaja tek kod loših poslovnih rezultata. Bez obzira što je prekasno za prave poteze na području troškova, tek tada pokreću se prave kampanje usmjerene na stroge restrikcije troškova i formiraju se timovi koji rade na njihovom „rezanju“. Bitno je naglasiti da upravljanjem troškovima ne možemo zvati oštru redukciju troškova kada poduzeće dođe u krizu. Upravo ta kriza je uglavnom posljedica lošeg upravljanja troškovima u prijašnjim razdobljima dok je poduzeće poslovala dobro.

ANALIZA PRIHODA PO JEDINICI TROŠKA

Jednu od najvažnijih veličina u procesu upravljanja troškovima predstavlja ostvareni prihod po jedinici troška. Koristi od upravljanja troškovima ne dolaze preko noći, ali dugoročni rad na upravljanju troškovima može dati zavidne rezultate. Pri tome je ključno utvrditi koje su komparativne prednosti poduzeća na tržištu te koji su dugoročni ciljevi postavljeni pred poduzeće. Nakon toga troškove je potrebno rangirati i utvrditi njihov značaj za poslovanje poduzeća.

Menadžeri često u kriznim situacijama umjesto smanjenju troškova pribjegavaju povećanju prodajnih cijena što u konačnici može biti vrlo opasno i rizično. Često povećanje cijena može izazvati i direktnu reakciju kupaca i konkurenata, a stoga i pad prodaje.

PRAVILA KOD UPRAVLJANJA TROŠKOVIMA

U ekonomskoj znanosti i praksi stručnjaci se već dugo vremena bave proučavanjem i primjenom određenih metoda upravljanja troškovima. Različitim procesima nastoji se postići maksimizacija koristi kroz smanjenje troškova.

Razvila su se određena pravila i postupci koje bi pritom trebalo imati na umu:

• presudno je biti jeftiniji od konkurenata na dugi rok nudeći istu razinu usluge/proizvoda (nuditi više za istu cijenu)

• u cilju održavanja konkurentnosi potrebna je kontinuiranost i osmišljenost troškova, ali i njihovo kontinuriano smanjivanje.

• u svakom trenutku nužno je precizno pratiti stvarne troškove, prihode i profit za svaki dio poslovanja

• stvarne cijene i dobit za svaku uslugu/proizvod moraju biti uvijek poznati (pogotovo vrijedi za odnose sa ključnim kupcima)

• voditi računa o novčanom toku i izvorima likvidnosti

Osobe koje su u poduzećima na samom vrhu hijerarhije najćešće nisu upoznate sa stvarnom stukturom troškova kao ni uzrocima njihova nastajanja. Kako bi se taj problem ublažio vrlo je važno što jasnije i konkretnije odrediti troškove po vrstama, proizvodima, ali i profitnim centrima. Stalni napori u smanjivanju nepotrebnih troškova i povećanju proizvodnosti pružiti će svakom poduzeću komparativnu prednost na tržištu i mogućnost brzog prilagođavanja tržišnim okolnostima, a to sve su preduvjeti uspješnog poslovanja. Krajnji cilj svakog posla je maksimizacija dobiti. Upravljanje troškovima i povećanje prihoda dva su jednako važna alata koja su nam na raspolaganju.

Poslovni.hr/ Filip Jelić stručnjak je koji radi za tvrtku Fidestum


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.