Trendovi u poslovanju salona – nije dovoljno biti dobar, potrebno je biti najbolji

Na prvi pogled saloni mogu izgledati slično, jer imaju sličnu ponudu, spektar usluga koje nude, sličan ambijent i pristup poslu, ali na svaki idući pogled svaki salon priča svoju priču. Prvenstveno priču osobe koje se odvažila na hrabru odluku, biti poduzetnica u Hrvatskoj, u državi s velikim poreznim opterećenjima i klimom koja, blago rečeno, nije previše poduzetnički nastrojena.

Nedavno sam pročitala kako podržavajući male biznise podržavate nečiji san i to je zaista istina.

Nije dovoljno samo se odvažiti na poduzetništvo, potrebno je imati viziju, održivi plan i svakodnevno pratiti trendove koji se mijenjaju, danas brže nego ikad. S obzirom na veliku ponudu na tržištu klijent će uvijek odabrati onu koja pruža najbolji omjer cijene i kvalitete. Već odavno nije dovoljno biti dobar u svom poslu, potrebno je biti najbolji, što podrazumijeva kvalitetu usluge, ljubaznost osoblja, ugodan ambijent i još puno drugih “sitnica” koje mogu biti presudne da se klijenti u moru drugih odluče baš za vas.

Kada klijenta osvojite spletom svega navedenog, moguće da će u vama naći svoj omiljeni salon kojem će godinama ostati vjeran. A svi mi težimo da svojim klijentima budemo više od salona, mjesto gdje će boraviti u ugodnom društvu, opustiti se i izaći zadovoljni. Sjetite se razloga zbog kojih je vaša frizerka ili kozmetičarka vama omiljena, je li to što vas uz traženu uslugu dočeka i topli napitak ili zbog toga što vam daje nove ideje kojih se sami ne biste sjetili ili pak činjenica da omiljenu frizuru imate za 20 minuta i da stignete na idući sastanak bez kašnjenja?

Kako bismo pratili sve trendove nezaobilazno je umrežavanje, povezivanje s kolegama, slušanje tuđih iskustava i učenje na tuđim iskustvima.

Posebno na početku poslovanja, zlata je vrijedno kada vas netko savjetuje o potencijalnim početnim pogreškama, jer vam može uštedjeti i vrijeme i novac. Za umrežavanje imate u ponudi brojne konferencije na kojima se možete upoznati s ljudima sličnih interesa, i s iskustvom u određenom sektoru poslovanja.

Važan segment modernog poslovanja je digitalizacija koja je obuhvatila sve sfere života, pa i salone. Sjetite se kada ste vi prvi put posjetili Facebook stranicu svog omiljenog salona, što vas je privuklo, što biste željeli da vaši klijenti prvo vide? Razmišljajte o mrežama kao ogledalu svog poslovanja. Predstaviti se na društvenim mrežama je važno jer sve više klijenata odabire salone putem Facebooka ili Instagrama. Da ne spominjemo web stranicu koja je neophodna platforma gdje na najbolji način predstavljate svoje usluge i djelovanje.

Objava ili oglas na društvenim mrežama može biti poticaj za prvi kontakt koji će klijent ostvariti s vama, ali potrebno ga je osvojiti i zadržati. Da se prvi posjet pretvori u još mnogo posjeta na obostrano zadovoljstvo.

U današnjem užurbanom vremenu gdje nam informacije stižu velikom brzinom iz velikih izvora važno je ne biti previše nametljiv, a opet pronaći način da predstaviš svoje usluge.

Klijenti koji balansiraju između stotinu poslovnih i privatnih obveza i informacija ne vole da ih se zatrpava suvišnim informacijama, ali opet drago im je kada im se neke ponude same serviraju radi uštede vremena.

Kada želim naći npr. dobru frizerku za svečanu frizuru, nemam vremena da se posvetim traženju i Facebook mi ponudi oglas točno tog što sam zamislila, naravno da će to biti moj odabir. Ali ako pak dobivam SMS poruke nečijih usluga koje mi u ovom trenu ne trebaju to može postati napadno i poželjet ću ih zaobići i ako zatrebam takve usluge.
Potrebno je jako mudro balansirati i nuditi pravu dozu promocije klijentima i potencijalnim klijentima.

Usluga je apsolutno najvažnija, ali i naš pristup, od prvog kontakta s klijentom, do savjeta koje mu dajemo, a sve to obavljaju ljudi, zaposlenici koji su početak i kraj svega. To je također jedan veliki problem jer u tijeku masovnog iseljavanja koje je na djelu jako je teško naći dobre zaposlenike koji žele i vole to raditi.

U poslovanju salona, kao i u svakom drugom poslu važan je naš osobni rast, naše nove spoznaje, edukacije, otvorenost i fleksibilnost. Naš posao raste ako mi rastemo, zato učimo, dajmo svoj maksimum u onome što radimo i jako važno – volimo ono što radimo. Kombinacijom svega navedenog uspjeh sigurno neće izostati.

Autorica Natalija Crnički

Natalija je direktorica i osnivačica tvrtke Salonize j.d.o.o. – male kompanije u kojoj se skupila strast za novim izazovima i razvojem novih ideja u IT industriji. Natalija je prije tri godine, kao i sve više žena u Hrvatskoj, skupila hrabrosti, napustila zonu komfora, i uplovila u poduzetničke vode. Sada svoje iskustvo i saznanja o uspjehu u poduzetništvu želi prenijeti na što više poduzetnica u sektoru uslužnih djelatnosti kroz konferenciju koja će se održati 9. studenog na Zagrebačkom Velesajmu. Konferencija pod nazivom „Saloni budućnosti – Jesmo li spremni?“ osmišljena je sa željom da se svim vlasnicima i managerima beauty salona prezentiraju suvremeni načini podizanja poslovanja na višu razinu s naglaskom na korištenje digitalizacije i društvenih mreža, koje su u zadnjih desetak godina promijenile čitavu branšu.

Podijeli

Odgovori

Top