Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Lifestyle

Trik pitanje za vas – postoje li uopće mobilni telefoni s 4G mrežom?

Na prvu, sjetit ćete se iPhonea 4G ili HTC Evo 4G i odgovorit ćete – da takvi telefoni postoje. No odgovor je ipak malo različit – iako se tako zovu, imati neki od sličnih smartphonea ne znači imati pristup 4G mreži – jer ona kao takva još uvijek ne postoji. Zašto proizvođači i telekomunikacije koriste istu skraćenicu za usko povezane pojmove?

Na prvu, sjetit ćete se iPhonea 4G ili HTC Evo 4G i odgovorit ćete – da takvi telefoni postoje. No odgovor je ipak malo različit – iako se tako zovu, imati neki od sličnih smartphonea ne znači imati pristup 4G mreži – jer ona kao takva još uvijek ne postoji. Zašto proizvođači i telekomunikacije koriste istu skraćenicu za usko povezane pojmove?

4G u terminima mobilne tehnologije označava četvrtu generaciju pametnih telefona, smartphonea. U telekomunikacijama pak predstavlja budućnost 3G mreže, iskorak u brzini interneta – tehnologiju koja jest u testnoj fazi ali ju ne možete koristiti u vašem dnevnom poslovanju ili surfanju netom. Početnu fazu 4G tehnologije možete naći pod skraćenicom LTE (Long Term Evolution).

4G ipak nije 4G… Ili jest?

No pitanje ostaje – jesu li proizvođači mogli izbjeći zbunjivanje potrošača koristeći dvije potpuno iste skraćenice u industrijama koje su usko isprepletene? Naravno da jesu!

Stoga i ne čudi da anketni upitnik „imate li telefon koji koristi 4G mrežu“ potvrdno odgovorilo 34% korisnika iPhonea, 29% korisnika Android OS-a te 24% Blackberry korisnika u SAD-u. Naravno, naoružani ironijom možemo komentirati širinu opće kulture u SAD-u, no pitanje je kako bi na isto pitanje odgovorili prosječni korisnici u Hrvatskoj?

Na kraju krajeva – na mobitelu kojem je glavna prednost jednostavan pristup i korištenje interneta velikim slovima piše 4G. Paralelno uz to, svaki novi smartphone reklamira se kao „najbrži do sada“. Insinuacija je i više nego jasna – rijetki od nas, zatrpani svojim poslovima i dnevnim obvezama odvojiti vrijeme istražujući koje procesor se nalazi u kojem telefonu, koji OS je najviše userfriendly ili koji G je sada “in” u telekomunikacijskoj industriji…

Varaju li operateri potrošače?

Zašto se (očito namjerno) unosi zbrka u terminima – obmanjuju li nas operateri nazivima koji većini nisu jasni, a trebali bi garantirati „vrhunac“ dostupne tehnologije?

Znamo li kakve tehničke specifikacije naši pametni telefoni nose? I na kraju dana, koliko nam je to važno: prosječni korisnik želi osnovne funkcije telefona, brz internet, dobar dizajn, pregledan izbornik. Ako to još može dobiti za povoljnu cijenu – to je to. 3, 4 ili 5 G – za većinu nas „običnih korisnika“ nije presudno pitanje. Ipak manipulacija terminima koji sugeriraju nešto što tehnologija (još uvijek) ne može pratiti loša je marketinška i na kraju etička odluka. Svi želimo što brži internet, a njega ipak ne garantiraju jedno slovo i brojka na poleđini mobitela.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.