Pa gdje mi je novac? Pogledajte u garažu, vaš limeni ljubimac najčešći je uzrok visokih troškova.
U Hrvatskoj je najprodavanija marka automobila Opel, a najprodavaniji model Opel Astra pa je upravo on pogodan za analizu troškova na mjesečnoj i godišnjoj razini.
Registracija i osiguranje
Prvi veći troškovi javit će se odmah prilikom registracije automobila. Ako je automobil nov, tehnički pregled prema zakonu nije obavezan, stoga ćemo za registriranje automobila izdvojiti oko 600 kuna.
Na to će se nadovezati i obavezno osiguranje. Za automobil koji pokreće motor snage 66-84 kW platit ćemo godišnju premiju osiguranja u iznosu od oko 3000 kuna, ovisno od županije do županije.
Servis i gume
Prvi servis potrebno je napraviti nakon 30 000 kilometara ili godinu dana. Prema informacijama iz nekoliko autosalona, za tu uslugu izdvojit ćemo oko 1300 kuna.
Zbog otežanih uvjeta, vlastite sigurnosti i sigurnosti ostalih sudionika, potrebno je zimi staviti prikladne gume. Za četiri zimske gume srednje klase izdvojit ćemo oko 1500 kuna.
Ako pretpostavimo da na automobilu neće biti izvanrednih kvarova, na registraciju i osiguranje, servis i gume potrošit ćemo oko 6.400 kuna u godini dana, što znači u prosjeku oko 530 kuna na mjesec.
Potrošnja goriva
Automobil pokretan dizelskim gorivom s prosječnom potrošnjom od 6,5 litara (gradska/otvorena vožnja) na 20.000 kilometara potroši oko 1.300 litara goriva. Za to ćemo u Hrvatskoj izdvojiti oko 10.300 kuna.
Zbrojimo li stavke registracije i osiguranja, servisa i guma te potrošnje benzina, doći ćemo do zaključka da će nas vožnja limenim ljubimcem koštati oko 16.700 kuna godišnje, što znači 1390 kuna u prosjeku mjesečno.
Prosječan Hrvat mjesečno zarađuje oko 5000 kuna, a obaveza od 1400 kuna velik je uteg tom budžetu.
Prilikom odabira automobila preporučljivo je na takav ili sličan način izračunati mjesečnu potrošnju na automobil kako bi vožnja bila uživanje, a ne frustracija.