Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Poduzeća

Tvrtke moraju početi razmišljati o automatizaciji skladišnih i proizvodnih procesa

Do prije pet godina na našim područjima matematika nije išla u prilog automatizaciji – omjer cijene koštanja i održavanja automatiziranih sustava u usporedbi s cijenom koštanja ljudske radne snage. Ali manjak ljudi i korekcije plaća znatno su promijenili isplativost automatiziranih sustava.

Više od 30 godina Primat Logistika iz Hrvatskog Leskovca pored Zagreba bavi se planiranjem i opremanjem objekata te je prepoznata kao lider na području opremanja privatnih i javnih uredskih prostora, skladišnih i proizvodnih prostora, te svih ostalih vrsta objekata.

Riječ je o opremanju prostora proizvodima poput metalnog i drvenog namještaja, sjedećim asortimanom, sigurnosne opreme poput sefova i sigurnosnih ormara, arhivskih proizvoda, skladišnih regala i sustava, te uređaja i sustava za označavanje proizvoda.

Ova obiteljska tvrtka je 2003. godine počela samostalno djelovati pod sadašnjim imenom, a zadnjih pet godina vodi je direktor Matej Dujmović. Poziciju vodeće osobe u firmi naslijedio je od oca Brune Dujmovića te se ubrzo našao (i snašao) u korona krizi, teškoćama u opskrbnim lancima te visokim cijenama energenata i materijala.

Matej Dujmović

I u ovim poslovno izazovnim godinama Primat Logistika zapošljava pedesetak djelatnika, te ostvaruje godišnji prihod od oko 80 milijuna kuna uz prosječni rast od oko 15 posto godišnje zadnjih pet godina.

Kako se širilo poslovanje tvrtke?

U počecima tvrtka se bavila projektiranjem i opremanjem skladišnih prostora na principu ‘ključ u ruke’. Skladišnu opremu su činili, primjerice, skladišni regali i police, transporteri, automatizirani uređaji, metalni i industrijski namještaj i slično.

Kako smo uspješno savladavali projekt po projekt, zadovoljni kupci su sve više tražili da im pružimo širu uslugu poput kompletnog opremanja tvrtke, odnosno opremanja uredskih i zajedničkih prostorija, što ponekad podrazumijeva i građevinsku adaptaciju prostora. Malo po malo počeli smo širiti tvrtku u smjeru kompletnog opremanja poslovnih prostora u namjeri da postanemo podrška svakoj tvrtki i instituciji koja je u fazi investicije.

To je nešto što nas razlikuje od drugih tvrtki, zato što možemo pokriti cijeli proces investicije (savjetovanje, projektiranje, realizaciju i održavanje) pri izgradnji ili adaptaciji prostora i nudimo širok portfelj proizvoda što podrazumijeva praktički opremanje kompletnog prostora neke tvrtke ili ustanove.

Primat Logistika ima tri prodajna odjela: industrijski – skladišna oprema, automatizirani sustavi i sustavi za označavanje, opremanje objekata i građevinske adaptacije, te metalni namještaj i sigurnosna oprema.

Za širinu prodajnog programa tvrtke i ostvarene rezultate definitivno se trebam zahvaliti i svim kolegama, našim dobavljačima te kupcima bez kojih to jednostavno ne bi bilo moguće.

Uspješno ste vodili tvrtku kroz izazove zadnje dvije i pol godine…

Zadnje dvije godine, kao i većina aktivnih tvrtki, konstantno se susrećemo s novim izazovima kao što su korona i lock down, problemi s opskrbnim lancima i dobavljivosti materijala te rast cijena materijala i energenata.
Rast cijena utjecao je na veću potrebu za skladišnim prostorima i samim time na veću potražnju za skladišnom opremom. Definitivno najveći izazov je bio prvi lock down u 2020. kada se poslovanje većine poduzeća zaustavilo na mjesec i više dana. U tom trenutku nije se znalo što će biti sutra, a pogotovo za mjesec ili godinu dana.

Cilj tog razdoblja bio je zadržati strukturu tvrtke i sve zaposlenike, te ostati pouzdan partner našim dobavljačima i kupcima, što smo uspješno napravili.

Zahvaljujući prije ugovorenim projektima i velikoj zalihi gotovih proizvoda, navedenu godinu smo završili neokrznuto, odnosno s većim rastom nego što je bilo očekivano.

Koji su trendovi aktualni?

Prošla i ova godina su jako zanimljive iz razloga što je rijetko tko mogao predvidjeti ovakvu ekspanziju i potražnju. Unazad dvije godine u dogovoru s kolegama višestruko smo povećali zalihu materijala, polugotovih i gotovih proizvoda. Definitivno se i dalje osjeti povećana aktivnost i potreba za skladišnim i uredskim kapacitetima te očekujemo da će tako ostati još neko vrijeme. Razlog tome je spomenuti rast cijena energenata, što rezultira povećanjem zaliha po ‘starim cijenama’ i povećanjem skladišnoga kapaciteta prije neizvjesne zime.

Što se tiče aktualnih trendova po pitanju naših proizvoda i usluga može se primijetiti trend podizanja kvalitete i veličine skladišnih prostora što većinom podrazumijeva određenu razinu automatizacije skladišnih prostora. Također vidljivo je podizanje kvalitete rada, te su proizvodi poput elektropodiznih stolova i ergonomskih stolica značajno dobili na važnosti.  

Kakva je budućnost vaše djelatnosti?

U proteklih 30 godina uspjeli smo kvalitetom proizvoda i usluge izgraditi dobre temelje, te vjerujemo u nastavak rasta poslovanja.

Vizija mog oca Brune, a i moja je ostati pouzdan partner u opremanju objekata, te donositi dodatnu vrijednost i konkurentsku prednost u poslovanju naših kupaca.

Svakodnevno u komunikaciji s kupcima osluškujemo njihove želje i potrebe te vodeći brigu o održivom i ekološki prihvatljivom poslovanju, nudimo suvremenu opremu i tehnologije, koje se pokazuju kao jaka prednost u kontantnoj poslovnoj utrci. Istaknuo bi problem s kojim se tvrtke susreću već duži niz godina, a to je manjak radne snage na tržištu rada. Zbog navedenog problema tvrtke će biti i već jesu prisiljene ulagati u automatizaciju i digitalizaciju poslovanja. Jednostavno, ako tvrtke žele zadržati konkurentnost na hrvatskom ili svjetskom tržištu, trebaju početi razmišljati o ulaganjima u automatizaciju skladišnih i proizvodnih procesa te smanjiti ovisnost o ljudskoj radnoj snazi.

Do prije pet godina na našim područjima matematika nije išla u prilog automatizaciji – omjer cijene koštanja i održavanja automatiziranih sustava u usporedbi s cijenom koštanja ljudske radne snage. Ali manjak ljudi i korekcije plaća na navedenim radnim mjestima, te potrebna brzina i pouzdanost isporuke proizvoda znatno su promijenili isplativost automatiziranih sustava.

Nova vremena, donose nove izazove, ali isto tako nove tržišne prilike kojima se radujem sa svojim timom jer nam omogućava da istima pristupimo s novim idejama, ali i znanjem na osnovi višegodišnjeg iskustva u području opremanja, te nastavimo kontinuirano pridonositi kvaliteti poslovanja naših klijenata.

Želim nastaviti osiguravati pouzdana i učinkovita rješenja našim klijentima te im time omogućiti da postignu rast vlastitoga poslovanja.

Koji su vaši najvažniji projekti?

Kroz povijest tvrtke imali smo priliku sudjelovati u projektima vodećih tvrtki u svim granama djelatnosti kao i u projektima raznih javnih institucija.

Istaknuo bih tvrtku D.B.T. iz Zaprešića, koja je budućnost prepoznala još potkraj 90-ih godina i implementirala potpuno automatiziran sustav skladištenja robe, te tvrtka dan-danas nastavlja u istom smjeru. Uz navedenu referencu, veći projekti koji podrazumijevaju skladišta veličine nekoliko tisuća paletnih mjesta su skladišta tvrtki M SAN grupa, Mlinar, Pan-Pek, Eurospin Hrvatska, Violeta, Intersnack Adria, Strojopromet, Fibis i razni drugi.

Dok na području opremanja objekata s ponosom ističem reference poput Tvrđave sv. Ivana u Šibeniku, Badel 1862, Fidelta, Dječja kuća u Rijeci, Studentski dom u Dubrovniku veličine oko 500 ležajeva, Zagrebačko gradsko kazalište Komedija, Centar za poduzetništvo i nove tehnologije Trokut u Šibeniku, Dental centar Mostarac i razni drugi.


Pročitajte još:

Lifestyle

Postoje određene navike i osobine koje svi vrhunski vođe imaju, od kojih je Inc.com izabrao 12 najbitnijih.

Ljudski resursi

Uvijek imajte na umu da vam je cilj postići dogovor. Svakako ne pristajte na prvu ponudu, no pazite a vaše ne u konačnici ne...

Lifestyle

Svijetu ne treba još jedan loš vođa koji negativno utječe na zaposlenike, njihovo zdravlje, klijente i tvrtku.

Lifestyle

Vi ste odgovorni za sebe i morate odlučiti kako ćete živjeti, jer ako nećete vi tada će to učiniti netko drugi za vas.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.