Povežite se s nama

Hi, what are you looking for?

Profitiraj.hr

Novosti

U obiteljskom smještaju očekuje se rast prometa idućih mjeseci

Obiteljski smještaj, koji u hrvatskom turizmu čini gotovo 50 posto ukupnog smještaja, i ove godine očekuje rast prometa, posebice od kraja srpnja do sredine rujna kada se traži krevet više, a u tom ga razdoblju najčešće može ponuditi samo ta vrsta smještaja.

Obiteljski smještaj, koji u hrvatskom turizmu čini gotovo 50 posto ukupnog smještaja, i ove godine očekuje rast prometa, posebice od kraja srpnja do sredine rujna kada se traži krevet više, a u tom ga razdoblju najčešće može ponuditi samo ta vrsta smještaja.

Unatoč očekivanom rastu, promet u obiteljskom smještaju oscilirat će od odredišta do odredišta te po mjesecima, ocjena je Nede Pinezića, predsjednika Zajednice obiteljskog smještaja i turizma Hrvatske gospodarske komore (HGK) i člana Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice (HTZ).

U razgovoru za Hinu Pinezić ističe da, kao i ukupni turizam, i obiteljski smještaj ove godine ‘trpi’ zbog lošeg vremena, nastavka racionalizacije trošenja novca za slobodno vrijeme te rasporeda školskih praznika na glavnim emitivnim tržištima.

S obzirom na izrazitu sezonalnost te vrste smještaja, kojemu najveća popunjenost tek slijedi idućih mjeseci, Pinezić ističe da je još rano za konkretnije ocjene ove sezone, ali vjeruje u nastavak pozitivnog trenda. Dodaje i da će smještaj u gradovima i oko njih te na obali i u Zagrebu imati bolju popunjenost nego otoci i ruralna područja, jer gradovi jedini nude kakve-takve sadržaje za sve uzraste, što je važno kada je loše vrijeme.

Kako se lošije i kišno vrijeme ove sezone odužilo, to su dugogodišnje slabosti i nedostaci turističke ponude postali vidljiviji i ‘opipljiviji’, jer oslanjanje samo na adut mora i sunca, bez sustavno razvijenih popratnih sadržaja i proizvoda u skladu s potražnjom, u ovakvoj sezoni ne donosi očekivane efekte.

Veliki je i nedostatak zabavnih sadržaja za djecu do 14 godina, a gosti koji žele aktivni odmor moraju se sami snalaziti na, primjerice, loše označenim i (ne)održavanim biciklističkim, pješačkim i drugim stazama. Za kućne ljubimce se opet nude samo sporadične plaže za pse, nacionalni parkovi nisu udruženi u marketinškim aktivnostima, nema ni ujednačenih standarda prihvata turista, većina manifestacija nije ‘upakirana’ u komercijalni turistički proizvod itd.

“To i još puno toga u hrvatskom je turizmu trebalo odraditi u minulih desetak godina, ali nije, te sada dosta utječe na veliku ‘ranjivost’ smještaja, koji zapravo i dalje najviše ovisi o rasporedu školskih praznika i vremenskoj prognozi”, kaže Pinezić.

Stoga ovogodišnje aktivnosti Ministarstva turizma i HTZ-a, poput davanja bespovratnih potpora i privatnim iznajmljivačima smještaja za bazene, drži izuzetno važnim jer će ih više od 150 time poboljšati ponudu i možda produljiti sezonu.

Dobar učinak na sve vrste smještaja trebao bi imati i program poticanja destinacijskih pred i posezonskih turističkih proizvoda i paket aranžmana, za što je prvi natječaj za ovu posezonu u tijeku.

Mogućnost udruživanja različitih smještajnih i uslužnih objekata u jednu koordiniranu i dobro organiziranu ponudu tipa difuznih i integralnih hotela Pinezić također drži dobrom prilikom za obiteljski smještaj, za što ima i dosta zanimanja te su već registrirana prva dva takva udruživanja u Zagrebu i u Šibensko-kninskoj županiji.

Na upit o cijenama u obiteljskom smještaju, Pinezić smatra da nisu previsoke jer i one ovise o ponudi i potražnji, ali upozorava da se ne smije pretjerivati ni s njihovim povećavanjem ni spuštanjem jer to dugoročno šteti.


Napisao

Pročitajte još:

Lifestyle

Blog Lifehack tvrdi da su ljudi koji piju kavu uspješniji.

Lifestyle

Uspješni ljudi znaju iskoristiti svoje vrijeme i ustaju rano. Ne zato što to rade svi uspješni ljudi, nego zato što je to mudro.

Komentari

Excel je postao neizostavan alat u poslovnim okruženjima diljem svijeta zbog svoje sposobnosti organizacije, analize i prezentacije podataka u raznolikim industrijama.

Komunikacija

Taj početni dojam nije uvijek najtočniji, ali ga je obično teško preokrenuti ili poništiti i često bude temelj za daljnji odnos između dvije osobe.

Oglasi

Medijski mali servis j.d.o.o. Sva prava pridržana.