Ulaganje u imidž

Ulaganje u imidž je dugotrajan proces piše

Netko je jednom pametno rekao da počinjemo gubiti kad prestanemo raditi ono što nas je dovelo do uspjeha. Mnogi poslovni ljudi postaju površni. U površnom svijetu, čini se da od mnogih važnih i temeljnih stvari možemo odustati. Ne moram ni govoriti kakvu lošu poruku šaljemo mladim generacijama koji će tek ući u poslovni svijet. Naizgled uspješni, mnogi ljudi još uvijek tragaju za svojim mjestom u svijetu, pokušavajući stvoriti imidž u javnosti koji ne odgovara stvarnom stanju u kojem se nalaze. Neki će se odlučiti na kopiranje imidža od uspješnih pojedinaca, gledajući samo vanjsku pojavnost njihova uspjeha. Nažalost, pod utjecajem tzv. poslovnih gurua, savjetuje se postizanje uspjeha kroz 10 ili 20 koraka. Tako se javljaju brojni problemi, nesklad između stvarnih vrijednosti i onoga što se u društvu prepoznaje kao poslovni uspjeh.

Ako se ulaganje u imidž svodi na brigu o izvanjskim aspektima posla, osobe ili tvrtke, a još pritom umjetno kreiraju i prikazuju elementi koji nisu istiniti, to negativno utječe i na osobu kojoj se kreira imidž i ljude oko nje. Što se više prezentira lažna fasada osobe, to se više udaljuje od čovjekova duha. Kako je mnogima uspjelo prikazati sebe ili tvrtku u pozitivnom smislu, bez realne podloge za takav dojam, sljedbenici su zaključili da je kreiranje novog imidža jedini put do poslovnog uspjeha.

Nakon što uoče poslovni model koji uspijeva na tržištu, postaju sljedbenici i istim koracima nastoje prikazati svoje proizvode i usluge, nadajući se jednakom uspjehu kod potrošača i klijenata. Dugoročno ulaganje i postupni razvoj tvrtke postaje strategija koja se ne prihvaća, a nerealna očekivanja o brzoj zaradi i stjecanju ugleda u kratkom razdoblju postaju primarni interes. Takvi primjeri vidljivi su u hrvatskim medijima, a još više na društvenim mrežama kojima mogu pristupiti svi, od maloljetnika preko zaposlenih osoba do umirovljenika. Sadržaji koje možemo objavljivati bez cenzure postaju dio svakodnevice milijuna korisnika Facebooka u Hrvatskoj.

Živimo u neobičnim vremenima, kada su brojni aspekti života stavljeni u određenu funkciju, očekujemo odobravanje izvana, pozitivnu ocjenu, zadovoljstvo sudionika ili gledatelja. Odličan oglas ne jamči da ćemo biti zadovoljni kvalitetnom proizvoda, pa ni pozitivan imidž ne jamči uvijek kvalitetu osobe. Prečesto se dogodi da na tržištu potrošači zaborave onu izreku J. J. Foxa: “Riječi su jeftine, djela vrijede.”
Nažalost, poslovni i privatni ciljevi često se doživljavaju kao kratkoročni, a ljudi sve teže odolijevaju pogrešnim ciljevima. Ulaganje u ispravne, dugoročne ciljeve nije lagano. Kontinuirani rad, disciplina i kvalitetne aktivnosti često se čine napornima pa se priklanjamo jednostavnijim tehnikama i stvaranju privida. I tako, uvjeravajući druge u vlastitu sliku, imidž, osobe i tvrtke gube osjećaj da je riječ o privremenom fenomenu, kratkom bljesku i trajnom nezadovoljstvu stvarnim stanjem.

Potrudimo se popraviti stvarni život, a ne samo njegovu fasadu. Poslovna sloboda znači da smo u stanju donijeti odluku o drugom (svom) putu, pripremiti se za možda nemirno more i ponekad teži put, ali to znači da ćemo uživati u svakom koraku znajući da nas vodi na pravo mjesto, tamo gdje stanuju zadovoljstvo, pozitivni rezultati i mir.
Sve one koje zanima više o ovoj temi, pozivamo da se u ponedjeljak, 26. siječnja od 19.00 do 21.00 pridruže webinaru Duhovni menadžer svog života: Kako kreirati svoj put, ostvariti ciljeve i preskočiti ili zaobići poslovne i osobne barijere?” Kotizacija je 30 kuna. Prijave na [email protected]

[email protected]
www.poduzetnica.blogspot.com

Podijeli

Odgovori

Top