Uloga, izazovi i mogućnosti HR-a u kriznim vremenima

home office

Kako bismo doznali nešto više o izazovima s kojima se HR profesionalci suočavaju u vremenu koronavirusa i rješenjima koje koriste, MojPosao tim je organizirao webinar na temu „Što i kako u vrijeme pandemije – kroz perspektivu HR-a“, kojem je prisustvovalo gotovo 250 sudionika.

Svoja iskustva o ulozi ljudskih potencijala u kriznim vremenima podijelile su s nama voditeljice HR-a Tanja Bulbuk Jergović (Infinum), Antonija Kapović (Span), Nataša Margetić Lukić (Poslovna inteligencija) te Vanda Resnik (MojPosao) koja je ujedno i moderirala webinar.

‘Srušene su predrasude o radu od kuće’

Aktualna kriza prouzročila je značajne promjene i prilagodbe u poslovanju domaćih tvrtki, a jedan od najvećih noviteta svakako je rad na daljinu. Prema najnovijim podacima, čak dvije trećine trenutno zaposlenih u Hrvatskoj trenutno radi iz udobnosti vlastitog doma, a uspostavljanje i upravljanje takvim oblik rada, naročito kada ga prakticira cijela tvrtka, poseban je izazov za one zaposlene u HR-u.

„I prije pojave pandemije koronavirusa, naši zaposlenici su imali mogućnost rada na daljinu, i to jedan dan u tjednu, ali su preferirali  dolazak u ured. Sada, nakon što već duže od mjesec dana svi skupa radimo od doma, mogu reći da se ovakav oblik rada pokazao kao jako dobro rješenje, usprkos tome što ljudima nedostaju kolege, druženje uz kavu i socijalni kontakt“, napominje Nataša Margetić Lukić iz Poslovne inteligencije.

Slično razmišlja i voditeljica HR-a u tvrtki Span, Antonija Kapović, koja sa smiješkom ističe da su nekoć najveći protivnici rada od doma postali njegovi najveći zagovornici.

„Doista, ispada kako su se novom načinu rada najjednostavnije prilagodili oni koji su najviše sumnjali u njegove rezultate. Dokazali su sami sebi, a time i nama, kako se i od doma može itekako kvalitetno i produktivno raditi“, dodaje.

Otvorena komunikacija je ključ

U trenutku dok su i dalje na snazi mjere socijalnog distanciranja, a ljudski kontakt je sveden na najmanju moguću mjeru, postavlja se pitanje kako osigurati redovitu i kvalitetnu komunikaciju sa zaposlenicima.

„Zoom, hangout, teams… Širok je izbor online komunikacijskih kanala koji su nam raspolaganju, a dio njih smo koristili i prije dolaska krize. Dok smo još radili u uredu, HR je u svom kalendaru rezervirao termine za razgovore o mentalnom zdravlju zaposlenika, što se pokazalo jako korisnim, pogotovo nakon potresa u Zagrebu. Također, uprava i voditelji se češće nego ranije obraćaju zaposlenicima pa je tako nekadašnji polugodišnji izvještaji menadžmenta o stanju unutar tvrtke najednom postao ‘dvotjedni’ izvještaj. Također, ako osjete potrebu za time, svi naši zaposlenici se s punim povjerenjem mogu javiti psihoterapeutima s kojima njegujemo suradnju. Imali smo nekoliko takvih slučajeva, feedback je jako pozitivan što nam je izuzetno drago“, ističe Bulbuk Jergović.

U Spanu su uveli dnevne izvještaje, ne samo poslovne prirode, već i one o samim zaposlenicima (zdravstveno stanje, motiviranost, zadovoljstvo), a Poslovna inteligencija je u svrhu provjere atmosfere među zaposlenicima provela Puls istraživanje.

„Istraživanje smo odradili u danima nakon snažnog potresa da bismo utvrdili kako se ljudi osjećaju i što tvrtka može učiniti kako bi im pomogla da se osjećaju bolje. Istovremeno, istraživanjem smo otkrili da 70 posto zaposlenika smatra da su efikasniji prilikom rada od kuće. Zanimljivo, kad je riječ o nedostacima rada na daljinu, žene u prvom redu ističu nemogućnost usklađivanja poslovnih obveza s obvezama kod kuće, dok muškim kolegama najviše nedostaje socijalizacija i druženje u uredu“, napominje Margetić Lukić.

Samo pozitivno

Unatoč svim naporima koje svi skupa ulažemo kako ne bismo zapali u malodušje uzrokovano trenutnom situacijom, povremena upadanja u ‘crne rupe’ praćena osjećajem obeshrabrenosti, nesigurnosti i straha sasvim su normalna stvar. No, i tu odjeli ljudskih resursa mogu dati važan doprinos.

„Trudimo se održati pozitivno ozračje. Pored individualnih razgovora i konzultacija, uveli smo i različite sadržaje – tematske tjedne s temama poput ”Kako izgleda vaš home office’, ‘Što danas jedete’ i slično. Potičemo ljude da jedni drugima dijele pohvale za dobro odrađen posao, a uveli smo i tjedne ‘Span Heroes’ video uratke kojima zahvaljujemo svim našim kolgema koji i dalje rade na terenu. Također, planiramo održavanje online kvizova i kulinarskih radionica, a uskoro bi se trebao okupiti i – Span Band Aid!“, napominje Kapović.

Nova vrijednost HR-a

Što nam budućnost nosi, teško je reći. Ono što već sada sa popriličnom sigurnošću možemo ustvrditi jest kako neke stvari više neće biti iste.

„Promijenit će se način rada, razmišljanja i potrebe ljudi zbog čega će najvažnija odlika odjela ljudskih resursa postati fleksibilnost i sposobnost prilagodbe novim uvjetima“, smatra Margetić Lukić, dok Antonija Kapović vjeruje kako će ”aktualna kriza unaprijediti položaj HR-a unutar firme i ukazati na vrijednost i doprinos HR profesionalaca poslovim uspjesima tvrtke’.

Odjeli ljudskih potencijala prešli su dalek put od nekadašnje ‘kadrovske službe’, zaključuje Bulbuk Jergović i kolegama HR-ovcima poručuje kako „sada nije vrijeme da svoje dobre prakse čuvaju za sebe“, već baš suprotno.

Podijeli

Odgovori

Top