Umjetnost osobne promocije

Umjetnost osobne promocije

Mnogi o sebi ne mogu razmišljati kao o proizvodu ili usluzi koju trebaju prodati na tržištu. Ali, ako malo razmislimo, to je uistinu tako. Prodajemo sebe i svoje vještine na razgovoru za posao, na sastanku s direktorom, u ugodnom razgovoru s potencijalnim ljubavnim partnerom, djeca prodaju i pregovaraju s roditeljima… Situacije možemo nabrajati u nedogled.

Međutim, nitko nas ne može promovirati bolje nego mi sami sebe. Ako ne znamo sebe predstaviti u najboljem svjetlu, tko bi to drugi trebao moći učiniti za nas?!

Za početak, kod uspješne prezentacije važno je moći sebe doživjeti kao jedinstvenu osobu i biti ponosan na to životno čudo. Nitko na svijetu nije jednak vama. Samo vi tako izgledate, imate specifična znanja i vještine, samo vi imate konkretno radno ili životno iskustvo ili određenu osobnost. Ne postoji identična kopija pa čak i ako imate brata ili sestru blizanca.

Svidjeti se sebi je jako važan korak u osobnoj promociji. To nije uvijek tako jednostavno, posebno ako su nas učili da budemo skromni i čekamo priznanje od drugih. To priznanje  možda dođe, a možda ćete uzalud čekati do kraja života. Kako bismo mogli svidjeti se sebi, potrudite se  ne raditi ništa zbog čega biste se kroz određeno vrijeme mogli osjećati neugodno. Ne činite ništa što ne biste mogli ispričati djetetu. Živite na način da biste sebe voljeli imati za najboljeg prijatelja. Ponašajte se prema sebi kao prema najboljem prijatelju i nagradite se kad napravite nešto zaista dobro ili uočite pozitivan pomak.

Na putu prema odličnoj osobnoj promociji važno je povezati se s drugima koji su na neki način izvrsni i kojima se divite. Pri tome je važno izbjegavati bilo kakve loše osjećaje poput zavisti, ljubomore ili pohlepe, jer to nisu osobine koje biste voljeli pohvaliti kod najboljeg prijatelja pa ih onda nemojte uzgajati ni kod sebe.

Također je važno da osvijestite što zapravo prezentirate… Je li to vaše znanje ili bogato iskustvo? Je li to simpatičnost i dopadljivost? Je li to profesionalnost? Je li to dobar izgled i ženstvenost (muškost)? Što zapravo želite poručiti ljudima o sebi? Ako niste sigurni što točno komunicirate može se dogoditi da šaljete različite poruke od situacije do situacije i tako zbunjujete suradnike, klijente i poslovne partnere. Dosljednost i vjerodostojnost su jako važni u osobnoj promociji.

Također, vodite brigu da sami vjerujete u sebe i ono što nudite. Zato je važno da se ovog trenutka zapitate: „Bih li u ovom trenutku od sebe nešto kupio?“. Ako je odgovor „da“ – na pravom ste putu, ako je odgovor „ne znam“ ili „ne“, onda znate na čemu morate poraditi.

Pridružite nam se na radionici Umjetnost osobne promocije u Vedroj kući znanja, 16.10.

http://www.filaks.hr/index.php/radionice/otvorene-radionice/308-osobni-pr

Podijeli

Odgovori

Top