Uprava Croatia Airlinesa: Prekinite štrajk ili ćemo morati prodavati zrakoplove

Uprava Croatia Airlinesa: Prekinite štrajk ili ćemo morati prodavati zrakoplove

Ukoliko se štrajk Sindikata kabinskog osoblja zrakoplova (SKOZ) i Hrvatskog sindikata prometnih pilota nastavi, Uprava Croatia Airlinesa ne odbacuje mogućnost drastičnih poteza poput prodaje zrakoplova što može prouzročiti tehnološki višak djelatnika. Nažalost, još uvijek nema dogovora između ova dva sindikata s jedne i Uprave Croatia Airlinesa s druge strane. Zbog toga nacionalni avioprijevoznik dnevno gubi oko milijun kuna dnevno, do danas više od pet milijuna kuna.

Iz Croatia Airlinesa javljaju kako spomenuti sindikati i dalje ne pristaju na uvjete ponuđene aneksom kolektivnog ugovora, unatoč tome što im je uprava ponudila maksimalne moguće ustupke. Po njihovim riječima sindikati nisu spremni načiniti nužne ustupke, već prekid štrajka uvjetuju produljem prava iz bivšeg kolektivnog ugovora što je neprihvatljivo poslodavcu. To, tvrde iz CA, ugrožava restrukturiranje i opstojnost kompanije.

S druge strane, iz SKOZ-a poručuju kako su spremni i na smanjenje materijalnih prava samo ne na način da taj i Sindikat pilota snose uvjerljivo najveći gubitak dosadašnjih prava. Poručuju i kako iz Uprave CA dolaze neprihvatljive prijetnje te da to nije način komuniciranja koji vodi dogovoru.

Inače, za danas je zabilježeno 6000 putnika i planirano 79 letova. Štrajkom je samo djelomično poremećen promet CA, a otkazani letove znače preusmjerene letove jer će većina putnika biti prevezena prema redu letenja zrakoplovima Croatia Airlinesa, a ostali dio unajmljenim zrakoplovima. Na internetskoj stranici Croatia Airlinesa navodi se da je otkazano 24 letova, a 29 ih je danas s unajmljenim zrakoplovima drugih aviokompanija.

Potpredsjednik Hrvatskog sindikata prometnih pilota, Tomislav Gradišar, izjavio je Hini kako misli da će sindikati i Uprava CA uskoro sjesti za stol i započeti pregovore.

Naglasio je da su sindikati spremni prestati štrajkati u bilo kojem trenutku, uz uvjet da bivši kolektivni ugovor i dalje vrijedi dok traju pregovori o novom ugovoru.

“To bi kompaniju stajalo 20-ak tisuća kuna dnevno, umjesto milijunske štete zbog otkazivanja letova. Radi se o ‘win-win’ situaciji”, kazao je.

Podijeli

Odgovori

Top