Trend ekološkog razmišljanja predstavlja istinsku priliku za rast hrvatskih tvrtki koje će brzo i učinkovito dovesti svoje poslovanje u zelenu zonu i taj korak iskoristiti za prodor na nova tržišta, posebno povežu li se s globalnim tvrtkama koje slijede taj trend – ističu autori studije.
Zelena prilika za rast
Kompanije HP i Allianz ističu da su zabilježile rast poslovanja na temelju učinkovitog upravljanja ekološkim pitanjima.
– Nova prilika za rast otvara se upravo u ekološki svjesnom poslovanju. Hrvatske tvrtke koje aktivno upravljaju svojim ugljičnim otiskom dobivaju novu priliku za rast na svjetskoj sceni – kazao je Branko Zibret, potpredsjednik A.T. Kearneyja.
Autori studije ističu da je jedna od pretpostavki za oporavak od globalne krize to što će upravo zelene industrije pokrenuti novi ciklus rasta.
– Hrvatske tvrtke moraju već danas imati odgovor na smanjenje negativnog učinka na okoliš, tj. učinkovito upravljanje ugljičnim otiskom. Time će smanjiti utjecaj negativne energetske bilance u državi, dodatno zaštititi ograničene prirodne resurse te stvoriti priliku za rast poslovanja – kaže se u studiji.
Jedna od domaćih kompanija koja je ozbiljno shvatila svjetske ekotrendove jest Carlsberg Croatia, jedina hrvatska pivovara koja objavljuje godišnji izvještaj o zaštiti okoliša.
Manje otpada i energije
– U odnosu na 2008. koprivnička je pivovara lani smanjila utrošak toplinske energije za 20 posto, što je rezultiralo smanjenjem emisije ugljičnog dioksida u zrak za gotovo 50 posto. Uz manju potrošnju toplinske energije smanjena je i potrošnja vode, ali i količina otpada po hektolitru proizvedenog piva. Uspješnom upravljanju utjecaja na okoliš pridonijela su i trajna ulaganja u modernizaciju postrojenja – kazala je Nina Butić Ivanković, direktorica komunikacija Carlsberga Croatije.